Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år hatt ujevn hjerterytme som varer noen minutter per dag/annenhver dag. Den kommer nesten bare når jeg ligger på siden og når jeg bøyer meg ned for å hente noe på gulvet. Virker som om det kommer når hjertet blir litt "presset sammen".

Jeg har tatt EKG flere ganger og de finner ikke noe galt (men da har jeg jo ikke hatt denne ujevne hjerterytmen...). Det virker som om legene ikke tror på meg. Det er et par som har sagt at det sikkert bare er litt stress eller angst... En annen lege sa at jeg kanskje målte pulsen feil, at jeg målte med tommelen eller noe sånt... Blir liksom ikke trodd! De tror jeg bare er hysterisk virker det som...

Det er jo ikke bare når jeg måler pulsen at jeg merker det. Jeg kjenner at hjertet ikke slår normalt! Det kan gå 2-3 sekunder mellom hvert slag og plutselig har jeg over 100 i puls i noen sekunder og så er det tilbake til den veldig lave pulsen og så blir det normalt en stund osv...

Når det er sånn så forstyrrer det meg sånn at jeg ikke får sove og da må jeg skifte stilling. Det er ikke til å ta feil av selv om legene sier at de ikke finner noe på EKGen og de mener det er angst/uro... Dette må jo være fysisk for hvorfor skulle jeg få angst av å bøye meg eller av å ligge på siden? Ikke så veldig logisk...

Er det vanlig å ha det sånn noen ganger? Har dere andre ujevn hjerterytme?

Gjest annlovinda
Skrevet

Du får be legen din om å bli døgnmålt med ekg - såkalt holterregistrering.

Jeg ble det for 2 år siden, hadde hatt mye vondt i brystet i perioder.

Der ble det oppdaget at jeg har mange feilslag, men det er veldig vanlig, og ufarlig ettersom jeg fikk beskjed om. Men etter at det ble oppdaget så merker jeg det av og til.

Jeg tok også ultralyd av hjertet og ekg med belastning. Og heldigvis var alt bra for meg.

Men be om å bli målt i et døgn.

Skrevet

Jeg har det også slik. Og blir møtt på samme måte som deg. Problemet er at man aldri får målt når "anfallene" kommer. Jeg blir ganske slapp når det skjer. I det siste har jeg også nesten besvimt, det blir helt svart i hodet. Greit så lenge jeg ikke kjører bil.

Når hjerterytmen endres når man legger seg på siden kan det komme av en spesiell sykdom. Tror det har noe med at blodårer blir stengt inn til hjertet. Men det er arvelig, så da ville nok foreldrene dine hatt lignende vansker.

Min mor er jevnlig innlagt på sykehus med hjerteflimmer. Sikkert det du og jeg har også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...