Gå til innhold

ang.overgangsalder


Gjest Anneme

Anbefalte innlegg

Gjest Anneme

Jeg er 45 år og har brukt Novofem i nesten ett år, og de fungerer kjempebra. Min lege sa til meg at de også virker som prevensjon. Er dette riktig eller bør jeg fortsette med andre prevensjonsmidler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Novofem virker absolutt ikke som prevensjon, men hvis du er kommet i overgangsalderen, kan du jo ikke lenger bli gravid. Fortelle litt mer om hvorfor du startet på Novofem, var dine menstruasjoner opphørt, hadde du symptomer? Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneme

Novofem virker absolutt ikke som prevensjon, men hvis du er kommet i overgangsalderen, kan du jo ikke lenger bli gravid. Fortelle litt mer om hvorfor du startet på Novofem, var dine menstruasjoner opphørt, hadde du symptomer? Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg har hatt veldig uregelmessig mens de siste 2 år. Og etter jeg begynte med novofem har jeg heller ikke hatt den regelmessig. Hatt 3 menstruasjoner i år. februar-april og nå juni/juli. Har vært utsatt for en skade i bekkenet og det var etter dette at overgansalderen satte inn. Men det er også familiert for min mor var litt over 40 da hun startet. Novofem begynte jeg med pga svettetokter og det hjelper godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har hatt veldig uregelmessig mens de siste 2 år. Og etter jeg begynte med novofem har jeg heller ikke hatt den regelmessig. Hatt 3 menstruasjoner i år. februar-april og nå juni/juli. Har vært utsatt for en skade i bekkenet og det var etter dette at overgansalderen satte inn. Men det er også familiert for min mor var litt over 40 da hun startet. Novofem begynte jeg med pga svettetokter og det hjelper godt.

Hvis menstruasjonen ikke hadde stoppet opp før du begynte med

Novofem, er det ikke mulig å si noe om din fruktbarhet.

Det beste for prevensjon, uregelmessige blødninger og hetetokter er å

bruke en lav-dosert p-pille, hvis du ellers er frisk og ikke-røker.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis menstruasjonen ikke hadde stoppet opp før du begynte med

Novofem, er det ikke mulig å si noe om din fruktbarhet.

Det beste for prevensjon, uregelmessige blødninger og hetetokter er å

bruke en lav-dosert p-pille, hvis du ellers er frisk og ikke-røker.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Tusen takk! Jeg skal følge rådet ditt, jeg er røyker så vi får fortsette med kondomer til vi er sikre. Har ikke lyst til å bli småbarnsmor. Jeg er mormor til ei lita tulle så det holder.

Ha en flott sommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...