Gå til innhold

skaffe 5000 kr til 11. juli


Gjest soon prostitute?

Anbefalte innlegg

Gjest soon prostitute?

Hvordan skal jeg skaffe 5000 kr til 11. juli?

NAV nekter støtte meg, og sonans har sendt første regning lenge før noe studielån er innvilget? Må jeg selge meg selv for å få fullført videregående? Det er bare 3 fag det er snakk om, til sammen ca. 36.000 kr, og det er jo greit siden jeg kan få studielån, men nå sendte de regning med forfall den 11. og det er jo lenge til jeg får lån!

Skal ikke videregående opplæring være gratis i Norge?

Det gjelder alle unntatt de som var syke fra de var 16-21 det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest soon prostitute?

Kanskje heller oppsøke Sosialkontoret?

sosialkontoret vil vel ikke støtte meg når jeg får attføringspenger?

Kanskje de vil gå et lån frem til studielånet blir innvilget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om å få utsatt betalingsfristen. Så lenge du tar kontakt før fristen har gått ut, burde ikke det være noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soon prostitute?

Du spør om å få utsatt betalingsfristen. Så lenge du tar kontakt før fristen har gått ut, burde ikke det være noe problem...

ok..håper det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med de som har sendt deg regningen og forklar situasjonen. Spør pent om du kan få betalingsutsettelse.

De fleste vil innvilge det.

Og så er du flink og betaler regningen så fort du har mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du faktisk skal betale for denne utdanningen eller ikke vet jeg ikke noe om. Men om du skal det så synes jeg du skal ringe dem og forklare situasjonen. Kanskje du kan få en utsettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken gir deg som oftest forskudd på Studielån :)

Bare ta med regningen i banken og søk.

Ser på innleggene her at du får attføring, da burde du få et forskudd

i banken, om du er sikker på at du får lån da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soon prostitute?

Ser på innleggene her at du får attføring, da burde du få et forskudd

i banken, om du er sikker på at du får lån da.

Det er seriøst diskriminering. Vi har lovfestet rett til gratis videregående opplæring i dette landet, men det gjelder ikke MEG... Enda jeg har gode karakterer også egentlig. Må betale det selv. Så får det studielånet i tillegg til studielån for høyskolen etterpå.

Det var ikke min feil at jeg var syk!

Og med det yrket nav mener jeg skal satse på ville jeg fått utbetalt like mye med uføretrygd!!

Så det er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godtfried

Det er seriøst diskriminering. Vi har lovfestet rett til gratis videregående opplæring i dette landet, men det gjelder ikke MEG... Enda jeg har gode karakterer også egentlig. Må betale det selv. Så får det studielånet i tillegg til studielån for høyskolen etterpå.

Det var ikke min feil at jeg var syk!

Og med det yrket nav mener jeg skal satse på ville jeg fått utbetalt like mye med uføretrygd!!

Så det er uaktuelt.

Sjekk ut lånekassens regler angående lån/renter ved sykdom. Der kan du spare endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det er seriøst diskriminering. Vi har lovfestet rett til gratis videregående opplæring i dette landet, men det gjelder ikke MEG... Enda jeg har gode karakterer også egentlig. Må betale det selv. Så får det studielånet i tillegg til studielån for høyskolen etterpå.

Det var ikke min feil at jeg var syk!

Og med det yrket nav mener jeg skal satse på ville jeg fått utbetalt like mye med uføretrygd!!

Så det er uaktuelt.

Hvis du hadde valgt vanlig videregående, så hadde du vel fått det gratis du også. Alle må betale videregående når de velger privatskoler a la Sonans. Så sånn sett er det ikke videre synd på deg.

Nå vet jeg ikke hvordan det er for voksne å få plass på vanlig videregående, da - dersom det ikke er mulig, har du naturligvis et poeng.

Ikke misforstå - skjønner veldig godt at du velger noe annet enn vanlig videregående sammen med 16-åringer. Poenget mitt er bare at du ikke blir så forskjellsbehandlet som du tilsynelatende innbiller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest soon prostitute?

Hvis du hadde valgt vanlig videregående, så hadde du vel fått det gratis du også. Alle må betale videregående når de velger privatskoler a la Sonans. Så sånn sett er det ikke videre synd på deg.

Nå vet jeg ikke hvordan det er for voksne å få plass på vanlig videregående, da - dersom det ikke er mulig, har du naturligvis et poeng.

Ikke misforstå - skjønner veldig godt at du velger noe annet enn vanlig videregående sammen med 16-åringer. Poenget mitt er bare at du ikke blir så forskjellsbehandlet som du tilsynelatende innbiller deg.

HALLO?????

JEG FIKK JO FAEN IKKE LOV TIL Å FÅ UNDERVISNING PÅ VANLIG VIDEREGÅENDE FORDI JEG ER FOR GAMMEL! HADDE DETTE OVERHODET VÆRT NOEN PROBLEMSTILLING HVIS IKKE?

IGNORANT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO?????

JEG FIKK JO FAEN IKKE LOV TIL Å FÅ UNDERVISNING PÅ VANLIG VIDEREGÅENDE FORDI JEG ER FOR GAMMEL! HADDE DETTE OVERHODET VÆRT NOEN PROBLEMSTILLING HVIS IKKE?

IGNORANT!

Alle de årene jeg gikk vgs var det noen i klassen som var eldre, ei var i 40årene og.

Men det har jo vært ny reform, har det ikke, kan jo hende det er litt annerledes nå, det aner jeg ikke noe om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soon prostitute?

"Voksne, født før 1.1.1978, som har fullført grunnskolen, men som ikke har fullført videregående opplæring

Beskrivelse

Voksne som har fullført grunnskolen eller tilsvarende, men som ikke har fullført videregående opplæring, har etter søknad rett til videregående opplæring. Dette gjelder bare dem som er født før 1.1.1978. Opplæringen skal tilpasses den enkeltes behov. Voksne som får videregående opplæring, har rett til opplæring i den tiden som er fastsatt i læreplanen. Opplæringen skal bygge på den formal- og realkompetansen den enkelte voksne har fra før, dvs. gi et tilbud som gjør det mulig å fortsette utdanningen fra det nivået den voksne står på.

"

Jeg er ikke født før 1978.

NAV har budsjett på 100.000kr til å dekke skole til oss på attføring.

Jeg mangler kun 3 fag og det er langt under 100.000kr.

Men 35.000.

WAY under their budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soon prostitute?

Alle de årene jeg gikk vgs var det noen i klassen som var eldre, ei var i 40årene og.

Men det har jo vært ny reform, har det ikke, kan jo hende det er litt annerledes nå, det aner jeg ikke noe om

ja, det hendte det var det da jeg gikk på vanlig videregående også. Men da jeg søkte om det selv, fikk jeg ikke lov. "prøv neste år" sa hun.

Da hadde jeg allerede gått 2 år på en avd. på skolen for personer i min situasjon, 2 år, og de hadde ikke greid å tilby de fagene jeg trengte, da jeg har kommet for langt, nesten ferdig med allmenn vk2.

Saken er at sonans er perfekt for meg, de har fagene og får skikkelig undervisning også, ikke 1 time undervisning i uka i et 5-timers fag, der jeg må ta det som privatist. Må ta det som privatist uansett, men på sonans får en iallfall litt flere timer i uka, samt ALLE fagene på ett år, ikke fordelt over ørten år.

Jeg kjenner forresten flere som har fått tatt generell studiekompetanse, de fagene de manglet altså, på SONANS og fått det dekt, de skulle få dekt høyskole etterpå også!

Noe jeg ikke krever en gang. hahahahahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

HALLO?????

JEG FIKK JO FAEN IKKE LOV TIL Å FÅ UNDERVISNING PÅ VANLIG VIDEREGÅENDE FORDI JEG ER FOR GAMMEL! HADDE DETTE OVERHODET VÆRT NOEN PROBLEMSTILLING HVIS IKKE?

IGNORANT!

Jeg skrev blant annet:

"Nå vet jeg ikke hvordan det er for voksne å få plass på vanlig videregående, da - dersom det ikke er mulig, har du naturligvis et poeng."

Det var ikke en eneste ting i det jeg skrev som skulle tilsi den sinnsyke og ubehøvlede måten din å svare på.

Foreslår at du holder deg unna slike forum inntil du vet å oppføre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Hvis du hadde valgt vanlig videregående, så hadde du vel fått det gratis du også. Alle må betale videregående når de velger privatskoler a la Sonans. Så sånn sett er det ikke videre synd på deg.

Nå vet jeg ikke hvordan det er for voksne å få plass på vanlig videregående, da - dersom det ikke er mulig, har du naturligvis et poeng.

Ikke misforstå - skjønner veldig godt at du velger noe annet enn vanlig videregående sammen med 16-åringer. Poenget mitt er bare at du ikke blir så forskjellsbehandlet som du tilsynelatende innbiller deg.

"Hvis du hadde valgt vanlig videregående, så hadde du vel fått det gratis du også. Alle må betale videregående når de velger privatskoler a la Sonans. Så sånn sett er det ikke videre synd på deg."

Problemet er at man ikke alltid kan velge det. Jeg ble syk jeg, og dermed forsvant hele den muligheten. Dessverre står jeg i den situasjonen at jeg da må deler dekke det selv. Jeg er ikke like hissig som trådstarter her, men ville bare påpeke at det er ikke alltid man kan velge, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...