Gå til innhold

Vekt på kofferten


Gjest Ut på tur

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur

Noen som vet om en kolli kan veie mer enn de 20 kg som er max vekt pr person dersom to personer deler kofferten?

Eller er det 20 kg per kolli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ut på tur

Det er 20 kg per person, så kofferten kan altså veie max 40 kg..

Er du sikker? Jeg mener og det, men gubben mener man må tenke på de som skal løfte den også...

Hvor kan jeg eventulet finne det svart på hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker? Jeg mener og det, men gubben mener man må tenke på de som skal løfte den også...

Hvor kan jeg eventulet finne det svart på hvitt?

Vi har delt koffert mange ganger, og det har aldri vært noen problemer med at en koffert veier mer enn 20 kg, så lenge den totale vekten på bagasjen ikke overstiger maxvekt. Det handler ikke om dem som skal løfte kofferten, men om den totale vekten på flyet.

Vet dessverre ikke hvor man finner ut av dette, men en telefon til reiseselskapet kan vel gi dere sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Vi har delt koffert mange ganger, og det har aldri vært noen problemer med at en koffert veier mer enn 20 kg, så lenge den totale vekten på bagasjen ikke overstiger maxvekt. Det handler ikke om dem som skal løfte kofferten, men om den totale vekten på flyet.

Vet dessverre ikke hvor man finner ut av dette, men en telefon til reiseselskapet kan vel gi dere sikkert svar.

Stoler på deg og meg selv da :0) Men ringer reiseselskapet i morgen sånn for sikkerhetsskyld.

Takk for svaret :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler på deg og meg selv da :0) Men ringer reiseselskapet i morgen sånn for sikkerhetsskyld.

Takk for svaret :0)

Det er helt klart en max grense for vekt pr. kolli - og den er lavere enn tillatt antall kilo pr. pers. Ulike selskap har ulike max grenser, så sjekk. Et kolli på 40 kg tror jeg ikke du skal regne med at er uproblematisk. Som du var inne på selv, er det satt grenser nettopp av hensyn til stuernes helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Tror regelen vanligvis er 20 kg. pr. kolli og 20 kg. pr. person. En person kan altså godt ha to kolli, bare de til sammen ikke veier mer enn 20 kg.

Når det er sagt har jeg brudt begge disse reglene selv, og det går som oftest bra. Men ville ikke satset på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det er 20 kg per person, så kofferten kan altså veie max 40 kg..

Det sier seg vel selv at det ikke er slik. Dersom man reiser 10 personer sammen, kan kofferten da veie 200 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matildes mor

Det er 20 kg per person, så kofferten kan altså veie max 40 kg..

Det er nok i ikke slik nei. Da jeg skulle reise til London sist sto det en mor med 3 barn foran meg i køen. De hadde lagt alt sammen oppi en stooor koffert. Altså,gjort slik som du foreslår-lagt kiloene sammen og trodde de hadde god margin..... Dessverre for dem så måtte de åpne kofferten og prøve å pakke om på en eller annen måte. Jeg aner ikke hvordan det gikk. Men jeg syntest veldig synd på de som sto der og var reiseklar som måtte åpne kofferten igjen.....Fortvilelsen deres var stor.....og som sagt jeg vet ikke om de fikk komme med flyet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matildes mor

Da de forskjellige flyselskapene har ulike regler,spesiellt billig flyselskaper ville jeg nok ringt å forhørt meg, eventuellt gått inn på nettstedet deres og lest om baggasje regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra flyselskap til flyselskap. Hvem skal du reise med?

Uansett kan ikke vekten for ett kolli voerstige 32 kg, og det er uavhengig av flyselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ta hensyn til stuerens rygg

Tror regelen vanligvis er 20 kg. pr. kolli og 20 kg. pr. person. En person kan altså godt ha to kolli, bare de til sammen ikke veier mer enn 20 kg.

Når det er sagt har jeg brudt begge disse reglene selv, og det går som oftest bra. Men ville ikke satset på det...

De setter lapper med "Heavy" på hvis kofferten veier over 20 kilo (for å advare ryggen til stueren), men veier den mye over 20 kilo tror jeg stuerne protesterer. De skal tross alt fysisk løfte den inn og ut av flyet.

Pakk heller i to kofferter, eller en koffert og en solid bag. Fordel gjene risikoen hvis et kolli blir forsinket. (dvs ha litt av dine og litt av hans klær i begge kolli).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel selv at det ikke er slik. Dersom man reiser 10 personer sammen, kan kofferten da veie 200 kg?

Nå har jeg aldri sett en koffert som kan romme 200 kg uten å gå i stykker da ;-) Men OK, jeg kan selvfølgelig ta feil. Sist vi reiste med fly hadde vi en koffert som veide 25 kg, ingen sa noe på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok i ikke slik nei. Da jeg skulle reise til London sist sto det en mor med 3 barn foran meg i køen. De hadde lagt alt sammen oppi en stooor koffert. Altså,gjort slik som du foreslår-lagt kiloene sammen og trodde de hadde god margin..... Dessverre for dem så måtte de åpne kofferten og prøve å pakke om på en eller annen måte. Jeg aner ikke hvordan det gikk. Men jeg syntest veldig synd på de som sto der og var reiseklar som måtte åpne kofferten igjen.....Fortvilelsen deres var stor.....og som sagt jeg vet ikke om de fikk komme med flyet likevel.

OK, da tar jeg feil. Sist vi reiste hadde vi en koffert som veide 25 kg, og ingen sa noe på det. Har nok hatt så tunge kofferter før også. Men det kan jo hende vi bare har hatt flaks, eller at det er blitt strengere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Og kofferten kunne i teorien veie førti kilo, men det satte ikke stuerene særlig pris på :0)

Våre to kofferter kommer ikke mye over 20 kg pr koffert, om de i det heletatt runder 20, så jeg sender de avgårde slik med god samvittighet ;0)

Utrolig mange ulike opplevelser og erfaringer rundt dette når jeg har spurt folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kofferten kunne i teorien veie førti kilo, men det satte ikke stuerene særlig pris på :0)

Våre to kofferter kommer ikke mye over 20 kg pr koffert, om de i det heletatt runder 20, så jeg sender de avgårde slik med god samvittighet ;0)

Utrolig mange ulike opplevelser og erfaringer rundt dette når jeg har spurt folk....

Fornuftig at du sjekket det med flyselskapet! God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

De setter lapper med "Heavy" på hvis kofferten veier over 20 kilo (for å advare ryggen til stueren), men veier den mye over 20 kilo tror jeg stuerne protesterer. De skal tross alt fysisk løfte den inn og ut av flyet.

Pakk heller i to kofferter, eller en koffert og en solid bag. Fordel gjene risikoen hvis et kolli blir forsinket. (dvs ha litt av dine og litt av hans klær i begge kolli).

Heavy merket får man hvis kofferten er 15 kg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen ut på tur

Heavy merket får man hvis kofferten er 15 kg også.

Åjj, ser nå at den som skrev innlegget undertegnet med Ut på tur, så beklager at jeg også brukte det på innlegget over. Sånn kan det gå når man ikke bare skriver under med sitt eget. Opps:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Nå har jeg aldri sett en koffert som kan romme 200 kg uten å gå i stykker da ;-) Men OK, jeg kan selvfølgelig ta feil. Sist vi reiste med fly hadde vi en koffert som veide 25 kg, ingen sa noe på dette.

Har selv hatt en koffert som veide over 20 kg, tror den veide rundt 25 kg. Da hang de på en gul lapp med "heavy" på. Kanskje grensen er på 30 kg?

Opplevde det samme på posten. En kunne sende over 30 (eller var det 40?) kg, men da ble det en spesialpakke som kostet vesentlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...