Gå til innhold

Kan gravide trygt spise....


ninnii

Anbefalte innlegg

jordbær (hvis skikkelig vasket)

reker ?

salami/fårepølse?

Noen som vet?

Er i uke 26,lyst på masssse jordbær i sommer.

Jada,skal drikke massse vann:)

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klem til deg

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Skalldyr kan du spise, men vær obs på at det skal være ferskt og oppbevart riktig, gravide skal ikke risikere matforgiftning. Kos deg med rekene, så lenge du vet at de er ferske!

Jordbærene kan også spises så lenge de ikke har rester av jord på seg.

Oppskåret kjøttpålegg bør være helt ferskt. (les linken over).

Derimot er reker og jordbær to av tingene du kan være forsiktig med mens du ammer, dvs ikke spise ekstreme mengder, og følge godt med på babyen om det oppstår reaksjoner. Er det mye allergi i familien, holder du deg helt unna dette mens du ammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

jepp du kan spise jordbær reker og lignende i moderate mengder.. ikke gjør som meg hehe.. jeg klarer ikke kontrolere meg :( så kan bli store mender av forskjellig.. men vask altid alt godt!! det er enkelte ammende som ikkje kan spise jordbær osv.. pga at barnet ikke liker å få det i melken og kan få luft i magen osv.. så kos deg :) det gjør jeg ( er kommet like langt som deg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ahehe

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Skalldyr kan du spise, men vær obs på at det skal være ferskt og oppbevart riktig, gravide skal ikke risikere matforgiftning. Kos deg med rekene, så lenge du vet at de er ferske!

Jordbærene kan også spises så lenge de ikke har rester av jord på seg.

Oppskåret kjøttpålegg bør være helt ferskt. (les linken over).

Derimot er reker og jordbær to av tingene du kan være forsiktig med mens du ammer, dvs ikke spise ekstreme mengder, og følge godt med på babyen om det oppstår reaksjoner. Er det mye allergi i familien, holder du deg helt unna dette mens du ammer.

Hvorfor er et så skadelig for gravide å få matforgiftning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...