Gå til innhold

abort, ansvar, erstatning


Gjest kamel

Anbefalte innlegg

Gjest kamel

Usikker på hvilket forum dette passer i, men jeg prøver meg her siden jeg lurer litt på det jurdiske ved hele historien... Vi har havnet i en svært rar situasjon. Samboeren min har vært utro, og i tillegg har damen blitt gravid. Samboeren min og jeg, vi har valgt hverandre, og vi forsøker å finne ut av dette - ikke lett, men vi er innstilt på å forsøke. Det har vært en slitsom prosess fram til hun valgte å ta abort (dvs nå har det gått ca 1,5 mnd fra jeg fikk vite om dette), og vi har sagt at vi skal støtte henne før, under og etter aborten. Det mener vi at vi har gjort, ved at samboeren min har vært hos henne og snakket nesten hver eneste dag før aborten, han kjørte henne til psykolog og til Ullevål for å ta aborten, og i 4-5 dager etter aborten var det også mye samtaler. Han har betalt for kostnader ved aborten, dvs at han har gitt henne cash i hånden så hun kan betale. Nå, etter aborten har hun slått seg helt vrang og lager et H... for oss med å sende sms om at hun skal lage vanskeligheter for oss i lang tid framover. Hun hevder at hun etter aborten har besvimt, hatt blødninger, hatt legevakten på besøk, og at hun nå sier hun er helt ødelagt (både fysisk og mentalt) og at legen har sagt at hun ikke kan få barn. Samtidig lurer vi på om det bare er noe hun sier for å få oppmerksomhet og for å hevne seg. Hun forventer en økonomisk kompensasjon, f.eks skriver hun at hun forventer at det settes inn en haug med penger på kontoen innen uken er omme, hvis ikke skal hun lage vanskeligheter for oss. Hvor mye "en haug" er vet vi ikke... Vi føler oss truet i en situasjon vi forsøker å komme oss videre og forsøker og finne ut av livet vårt sammen. SMS'ene er av karakter som seksuell sjikanering, det er trusler om at hun ikke skal la oss være i fred noen gang, at hun ikke har noe å leve for etter at vi har ødelagt henne fullstendig osv osv. Jeg har sagt at jeg kan møte henne om hun vil, og at dersom man ikke kan ha en normal samtale om dette så anser jeg saken som ferdig. Hun vil selvsagt ikke møte meg og truer oss mer pr sms. Om vi skal betale henne noe som helst, bør vi ikke da kreve utskrift av legejournal og kvitteringer på utførte undersøkelser og resultater av disse? Det jeg lurer på er om dette er noe vi har ansvar for? En graviditet alene burde ikke forårsake ufruktbarhet, og aborten er ikke akkurat noe vi har utført på henne. Det har skjedd på Ullevål, og der gjør de jo slikt hele tiden uten at det skjer noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lotus78

Jeg synest synd på dama, som har latt seg presse til en abort hun ikke selv ønsker, nok om det. Jeg hadde meldt henne til politiet for trakassering, men jeg hadde advart henne først slik at hun hadde hatt mulighet til å endre atferd. Dere skal ikke betale noe penger til henne, hvorfor skulle dere gjøre det for? Jeg har ingen tro på at dama er steril, hun har en reaksjon på aborten som hun utførte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kamel

Jeg synes synd på dama selv... og jeg er 3. parten i denne saken og virkelig ikke bedt om å bli involvert. Hun valgte selv å fortelle meg at hun hadde et forhold til min samboer når han valgte å avslutte det. Hun valgte selv å fortelle at hun var gravid, dagen etter at det ble klart for henne at jeg og samboeren ikke kom til å gå fra hverandre pga av henne. Hun valgte selv å bestille timen. Og hun valgte selv å la være å snakke med meg. Men ja, jeg synes også synd på dama - hun sliter med mye virker det som. Og hun reagerer som om hun er 3 år og ikke får viljen sin. Det er vel sånt sjalusi gjør med folk... Jeg har fått mye tilbakemeldinger på at vi ikke skal betale henne noe som helst, det kommer heller ikke på tale. Og om hun ikke gir seg med trakassering og slibrige trusler, så kommer jeg til å anmelde. Takk for tilbakemeldingen. Dette er en skikkelig bedriten situasjon...

Håper også på svar fra advokaten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold dere langt unna

Jeg synes ikke synd på denne damen som liksom har blitt presset til abort. Etter det du skriver kjenner jeg "lusa på gangen". Slike damer som henne er noen "forbanna" luremuser som aldri vil får det noe bra med seg selv eller noen andre. Hun vil nok aldri glemme noe som helst, og forsette å torturere dere for alltid, med mere eller mindre mellomrom. Dama virker ikke frisk, og hun vil nok hate din mann, deg, alle andre osv. for Alltid. Mitt gode råd til deg og din mann, er å ikke svare på noen av hennes henvendelser, og for Guds skyld, ikke gi henne noen penger, dere skylder ikke henne noe. Det hjelper ikke om du snakker med henne, du kommer bare til å bli mere oppgitt og frustrert. Enkelte mennesker må en bare holde seg langt unna, og hun er nok en av de, dessverre. Din mann, er blitt lurt opp si stry, av ett maktsykt menneske. ( det er ingen unnskyldning for det han har gjort men enkelte ganger blir en manipulert før en vet ordet av det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokat Thomas Myran

Hei! Hvis det er skjedd skader under den medisinske behandlingen, er dette sykehusets problem. Jeg foreslår at hvis hun fortsetter å sende slike SMS, så bør dere kontakte politiet. Mvh. Thomas Myran Advokat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...