Gå til innhold

Videre sykemelding via tlf? (litt komplisert)


Gjest Jente31

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Eller må man inn til legen?

Jeg glemte å bestille ny time sist jeg var hos han (ja, dumme meg). Sykemeldingen går ut nå fredag.

Og jeg fikk idag beskjed om å begynne på opplæring i min nye jobb (deltid) allerede i morgen. Det kom litt brått på meg, men jeg valgte å si ja.

Men det er litt komplisert, siden det ikke er avklart hvor mange prosent jobb dette blir (grunnet ferietid) og derfor hvor mange prosent sykm. jeg trenger.

Legen mener jeg (fortsatt) skal sykemeldes de restererende prosenter.

Jeg har ikke lyst til å ta meg fri nå under opplæringen heller, men gjør det selvsagt om jeg må ta en "akutt" time på fredag.

Bare lurer på om man kan få videre sykemelding via tlf i slike tilfeller? Kan man be om å få snakke med legen selv`? Jeg vet så lite om sånt!

Vet det er min egen feil, at jeg glemte å bestille ny time.. (Har prøvd å søke men fant ikke noe logisk svar som "passet").

Har "legeskrekk" også, så jeg spør her først. Ikke sikkert dette hører under psykiatri. Men spør likelvel her, hvor jeg "hører hjemme". Takk for evt svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4barns mor-77

Jeg får sykmelding via tlf noen ganger jeg. Hvis legen vet hva det dreier seg om, og mener du fortsatt skal sykmeldes så burde ikke det være noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enten ringe legen eller muligens er det enda bedre om du leverer et brev på legekontoret hvor du forklarer situasjonen.

Det er ingen grunn til å tro annet enn at legen vil sykemelde deg uten at du kommer til time i denne situasjonen.

Lykke til med opplæringen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melba1365380968

Hei Jente31,

jeg har fått sykemelding over telefon de aller fleste gangene. Legen vet hva det dreier seg om, og jeg sier bare hvor lenge jeg trenger sykemelding og hvor mange prosent jeg mener jeg trenger. Legen har aldri sagt noe annet enn ok, fordi h*n kjenner situasjonen min. Bare ring sekretæren til legen eller gi sekretæren et brev, så kan du sikkert hente sykemeldinga neste dag. Eller kanskje legen har telefontid midt på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Hei Jente31,

jeg har fått sykemelding over telefon de aller fleste gangene. Legen vet hva det dreier seg om, og jeg sier bare hvor lenge jeg trenger sykemelding og hvor mange prosent jeg mener jeg trenger. Legen har aldri sagt noe annet enn ok, fordi h*n kjenner situasjonen min. Bare ring sekretæren til legen eller gi sekretæren et brev, så kan du sikkert hente sykemeldinga neste dag. Eller kanskje legen har telefontid midt på dagen?

Takk for svar til deg og dere andre.

Da skriver jeg et brev hvor jeg forklarer situasjonen, tenker jeg. Og så er det bare å hoppe ut i ny jobb. Gleder meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Ta og ring. Jeg har løst mange slike småting via telefonen. Vær tidlig ute med å ringe (når de åpner) da setter de deg ofte opp på en ringetime hos legen, og h*n ringer deg opp igjen.

Si ifra hva det er du vil på telefonen, så er det godt mulig de ordner det for deg. Legen kjenner deg går jeg ut i fra? Siden h*n mente du fremdeles kunne være sykemeldt.

Lykke til med ny jobb og opplæring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...