Gå til innhold

Inneklima, hvordan kan det testes?

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til støvallergiker

Jeg har en 8 åring som er allergisk mot husstøvmidd.(prikktest på armen) Han tar flutide nesespray hver kveld med god effekt.

jeg har også to andre barn med atopisk eksem.

Husstøv holder jeg på et minimum. Vegg-til-vegg tepper finnes ikke her, heller ikke dyr eller tobakksrøyk.

Hvilke andre stoffer kan være allergene? hvordan sjekker man om man har det i huset? og er det slik at dersom man holder nivået av allergener på et minimum, så forebygger man allergi?

Hvordan finner man ut om det er muggsopp i et hus? Vi bor i enebolig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28016-inneklima-hvordan-kan-det-testes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Det høres ut som om du gjør det som er nødvendig, man kan dessverre ikke klare å fjerne alt. I og med at Flutide nesespray holder ham i fin form, ser det ut til at du har dette under kontroll.Og dette er vel den beste testen du kan gjøre, nemlig se på gutten hvordan han har det. Det er selvsagt viktig å ta medisinen regelmessig og ikke hoppe over noen doser. For å finne hussopp, må det en fagmann til, med mindre den kan sees eller luktes i f eks våtrom som kjeller og bad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...