Gå til innhold

Vondt bak


Gjest farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest farlig?

jeg har i et års tid hatt vondt bak, mellom endetarmsåpningen og halebenet. Punktet ligger litt på venstre side, altså ikke midt på. Har selv tenkt på både såkalt tvilling, og endometriose. Og selvsagt langt værre ting, som kreft.

Ble undersøkt rektalt ved juletider, de fant ikke noe galt. (Rektoskopi).

Grunnen til at jeg tenker på endometriose, er at smertene blir mer intense ved eggløsning, og frem mot menstruasjon. Tvilling vet jeg ikke om det kan være, siden jeg ikke har noe som viser "utenpå". Det vonde punktet ligger noen cm under huden. Hvilke undersøkelser kan jeg ta? Går det an å ta ultralyd eller MR? Noe er det i hvert fall, for det gjør vondt, og jeg kjenner det hele tiden. Noen ganger blir det mer intenst, mht syklus. Kan også bli intenst vondt ved orgasme. Om jeg sitter lenge på en litt hard stol, gjør det skikkelig vondt, og noen ganger er det smertefullt å gå.

jeg er i 30 årene og har født flere barn. Jeg har en revmatisk bindevevssykdom, og jeg slo halebenet svært hardt som ung. (ble aldri tatt røngten). Om noen har synspunkter å dele, tas svar imot med takk.

Har ikke penger på kortet, så prøver på denne måten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...