Gå til innhold

Jeg er gravid! :)


ostepop1365380989

Anbefalte innlegg

ostepop1365380989

Etter å ha prøvd i ett og ett halvt år er jeg endelig gravid!

Jeg har blødd litt, men det ser ut til å gå bra. Jeg krysser iallefall fingrene for det.

Har snakket med lege og hun sier at jeg ikke skal være bekymret så lenge jeg blør så lite og ikke har smerter i magen.

Hvor tidlig er det vanlig å si fra på jobb?

Huff, mye man begynner å tenke på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Gratulerer!

Arbeidsgiver ønsker jo gjerne å vite det så snart som mulig, men tror det er vanlig å vente 3 måneder med å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! =)

Hvor langt er du på vei?

Jeg ville sagt det til arbeidsgiver ved 12 uker, med mindre du blir skikkelig dårlig og må forklare deg tidligere. (*bank i bordet*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jancka1365381087

Gratulerer!!

Jeg måtte si det til min arbeidsgiver tidlig begge ganger fordi jeg var ekstremt kvalm om morran allerede fra uke 6. Men hadde jeg ikke vært det hadde jeg nok venta til uke 12. Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå ble jeg glad! Jeg husker deg fra tiden min inne på "prøveforumet". Så utrolig fint at det endelig klaffa for dere også. Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet!

Selv er jeg nå helt inne i sluttspurten, er i uke 36 nå, og det aller meste har gått på skinner hele veien. Håper du får en like fin graviditet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Gratulerer! =)

Hvor langt er du på vei?

Jeg ville sagt det til arbeidsgiver ved 12 uker, med mindre du blir skikkelig dårlig og må forklare deg tidligere. (*bank i bordet*)

Når jeg leser innlegget ditt skjønner jeg det er en stund siden jeg var gravid - den gang tenkte jeg jo bare i uker og ikke i måneder :-).

(yngstemann er fire nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ostepop1365380989

Åh, nå ble jeg glad! Jeg husker deg fra tiden min inne på "prøveforumet". Så utrolig fint at det endelig klaffa for dere også. Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet!

Selv er jeg nå helt inne i sluttspurten, er i uke 36 nå, og det aller meste har gått på skinner hele veien. Håper du får en like fin graviditet!

Tusen takk og lykke til med innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostepop1365380989

Gratulerer!!

Jeg måtte si det til min arbeidsgiver tidlig begge ganger fordi jeg var ekstremt kvalm om morran allerede fra uke 6. Men hadde jeg ikke vært det hadde jeg nok venta til uke 12. Kos deg!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostepop1365380989

Gratulerer! =)

Hvor langt er du på vei?

Jeg ville sagt det til arbeidsgiver ved 12 uker, med mindre du blir skikkelig dårlig og må forklare deg tidligere. (*bank i bordet*)

Jeg vet ikke for jeg har hatt så uregelmessige sykluser!

Vil anslå 4-5-6 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gratulerer*

Jeg sa fra på jobb ved ca 8-9 uker, pga at jeg skulle være med på en utenlandsstur til langtvekkistan med jobben i uke 10, og gjerne ville at sjefen skulle være informert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit å si i fra tidlig hvis man har mye plager (er mye kvalm osv.)

Ellers ville jeg kanskje vente til jeg var en 8-10 uker på vei eller noe slikt.

Det skal også sies at rykter sprer seg fort, så det kan være greit å være før dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser innlegget ditt skjønner jeg det er en stund siden jeg var gravid - den gang tenkte jeg jo bare i uker og ikke i måneder :-).

(yngstemann er fire nå)

Hehe. Og _dager_, til man har nådd neste uke, så det er enda litt mindre sjanse for SA, og man er enda nærmere "kvalmen avtar for de fleste"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe. Og _dager_, til man har nådd neste uke, så det er enda litt mindre sjanse for SA, og man er enda nærmere "kvalmen avtar for de fleste"... ;)

Ja, husker det første gangen tok litt tid før jeg skjønte hva "5+3" betød, når jenter henviste til svangerskapet sitt.

Pussig hvor fort slike ting blir litt fjernt - nå teller jeg jo bare år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vekten87

gratulerer!!!

kommer litt ann på hvilke jobb og formen ikke minst.. jeg var en del kvalm og valgte å si ifra om situasjonen, det var rundt uke 9, mener jeg... så sjefen hviste hvorfor jeg ikke stilte opp..

men du kan ha det for deg selv til uke tolv hvis det passer..

kos deg massssse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker det første gangen tok litt tid før jeg skjønte hva "5+3" betød, når jenter henviste til svangerskapet sitt.

Pussig hvor fort slike ting blir litt fjernt - nå teller jeg jo bare år :P

Ja, det er rart hvordan fokus på ting forandrer seg. Tenkte senest i dag på hvor annerledes jeg tenker nå enn for litt siden.

For et år siden var jeg nettopp hjemme fra et halvt års fylletur til Australia, singel, og kun opptatt av å finne en kjæreste og å slanke bort ølfettet.

Idag har jeg sett på barnehager, bil og ledige stillinger, og lagt en kabal med sambo for hvordan vi skal prioritere leilighet, bil og baby i forhold til lønningene.. ;)

*blitt så voksen atte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, det er rart hvordan fokus på ting forandrer seg. Tenkte senest i dag på hvor annerledes jeg tenker nå enn for litt siden.

For et år siden var jeg nettopp hjemme fra et halvt års fylletur til Australia, singel, og kun opptatt av å finne en kjæreste og å slanke bort ølfettet.

Idag har jeg sett på barnehager, bil og ledige stillinger, og lagt en kabal med sambo for hvordan vi skal prioritere leilighet, bil og baby i forhold til lønningene.. ;)

*blitt så voksen atte*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...