Gå til innhold

Aktiviteter for barn i Bergen


fru Burlefot

Anbefalte innlegg

fru Burlefot

Jeg får besøk av min bror med familie og skal låne med meg barna på 7 og 4 år og finne på noe artig. Men hva er artig for sånne små? Har noen tips til hva som kunne slå an i Bergen (og omegn)?

Akvariet er ikke så aktuelt, der har de vært mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VilVite-senteret

Vannkanten badeland

Kjøre trolleybuss, Fløi- og Ulriksbanen (mine unger har i hvert fall elsket sånt i den alderen)

Museet i trikkehallen på Møhlenpris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Burlefot

VilVite-senteret

Vannkanten badeland

Kjøre trolleybuss, Fløi- og Ulriksbanen (mine unger har i hvert fall elsket sånt i den alderen)

Museet i trikkehallen på Møhlenpris

Takk for forslag - har tenkt på om Fløy/Ulriksbanen kunne vært et alternativ. Hva syns barn i den alderen at det er stas å gjøre mens man er på fjellet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Burlefot

Hva med det nye vitensenteret? Det burde jo passe for den alderen!

Tror du fireåringen også får noe ut av VilVite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag - har tenkt på om Fløy/Ulriksbanen kunne vært et alternativ. Hva syns barn i den alderen at det er stas å gjøre mens man er på fjellet da?

I enden av Fløibanen er det en stor lekeplass. Kombinert med en tur i kiosken vil turen sikkert bli vellykket.

På Ulriken er det vel litt enklere forhold, men dere kan være heldige og få se en hangglider eller noe sånt. Se på utsikten og gå til en av de nærmeste vardene f.eks. Ligger det fremdeles en snøklatt i skyggen noe sted i kort avstand (det gjorde det i mai, men de er kanskje borte nå), er det moro å avlegge den et besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fru Burlefot

I enden av Fløibanen er det en stor lekeplass. Kombinert med en tur i kiosken vil turen sikkert bli vellykket.

På Ulriken er det vel litt enklere forhold, men dere kan være heldige og få se en hangglider eller noe sånt. Se på utsikten og gå til en av de nærmeste vardene f.eks. Ligger det fremdeles en snøklatt i skyggen noe sted i kort avstand (det gjorde det i mai, men de er kanskje borte nå), er det moro å avlegge den et besøk.

Hehe, jeg skjønner at jeg nok tenker for komplisert, men jeg har litt liten erfaring når det gjelder hva som egentlig fenger barn. Jeg tenker valget står mellom fjellet og vitensenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag - har tenkt på om Fløy/Ulriksbanen kunne vært et alternativ. Hva syns barn i den alderen at det er stas å gjøre mens man er på fjellet da?

Var der med snuppa som vel var 5-6 år den gangen. Tok med engangsgrill og pølser. Gikk en liten tur innover fjellet før vi fyrte opp grillen. Veldig vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Burlefot

Var der med snuppa som vel var 5-6 år den gangen. Tok med engangsgrill og pølser. Gikk en liten tur innover fjellet før vi fyrte opp grillen. Veldig vellykket.

Det er en god ide, men tror ikke engangsgriller er så bra ansett der oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god ide, men tror ikke engangsgriller er så bra ansett der oppe?

Vi fikk ingen kommentarer. Men gikk jo et lite stykke før vi fyrte den opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitty Cat 82

Tror du fireåringen også får noe ut av VilVite?

Jeg har ikke vært der, så jeg vet ikke hva slags aktiviteter det er der, og heller ikke så mye om hva som fenger en 4åring, men jeg tror det kan være mye moro der!

Jeg er realfagsperson selv og satset på tidlig rekruttering, he he! :-)

Du kan jo sjekke på nettsidene deres!

http://www.vilvite.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...