Gå til innhold

Ubehag i skjeden


Gjest sunbeam3

Anbefalte innlegg

Gjest sunbeam3

Hei! Jeg har lest gjennom det som står skrevet ang. soppinfeksjoner og skjedekatarr, men kan ikke se at jeg har de samme symptomene. Hva kan det tyde på når man har hvit/gulaktig utflod som ikke lukter og ikke har klumper? Har nylig forsøkt soppkur, men ubehaget kom tilbake bare dager etter endt kur. Jeg har ikke opplevd kløe, men har derimot svie og ubehag inne i skjeden og det føles som svien ligger langt oppe i skjeden. Til tider har jeg ubehag nederst i livmoren, hvis du skjønner hva jeg mener? Helt i enden av skjeden, inni, på en måte. Hva kan dette være? Det føles i blandt ut som mensensmerter, uten menstrasjon selvfølgelig. Litt samme følelsen man kan ha under eggløsning, bare at ubehaget er i enden av skjeden/livmoren, på en måte. Vil ikke prøve ut noe, før jeg vet litt mer hva det er. Var hos gynekolog for en stund siden, glemte å ta det opp, men han tok prøver for div. men fikk ingen tilbakemelding på at det var noe galt. Hadde han kommet til å se det på prøvene, dersom det var betennelse eller sopp eller lignende? Som du sikkert skjønner ønsker jeg ikke å gå til gynekolog unødig. På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Din utflod lyder som det som er helt vanlig. Smerter eller ubehag dypt inne i skjeden, spesielt ved samleie eller eggløsning kan skyldes tilstanden endometriose (godartede blodcyster uten på livmor, bukhinne eller eggstokker). Gynekologen kan ikke stille diagnosen ved vanlig undersøkelse eller ved ultralyd, bare ved undersøkelse i narkose (kikkhullsoperasjon). Du opplyser dessverre ikke om din aldre, ev bruk av prevensjon, forsøk på å bli gravid eller annet relevant. Men dine symptomer er ikke tegn på noe farlig. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...