Gå til innhold

Fløtegratinerte poteter

Anbefalte innlegg

Gjest Fløtepiken
Skrevet

..har jeg lyst på i dag! Forslag til hva jeg skal lage da? Biff går an. Andre forslag?

Sulten!

mariaflyfly
Skrevet

Blodig biff. Nammenam! Det er godt, det! :)

tut og kjør
Skrevet

Bruker gjerne bare bacon jeg :)

Det er lixom pottitta som er det beste :D

Gjest Fløtepiken
Skrevet

Biff fristet veldig! hvordan steker dere biffen slik at den blir perfekt? Enten dreper jeg kjøttet ved å steke for lenge/hardt, eller så er det ikke noe stekt. Vil ha litt blodig, men ikke helt rått...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Kyllingfilét surret i parmaskinke (e.l)

Gjest Elextra
Skrevet

Biff fristet veldig! hvordan steker dere biffen slik at den blir perfekt? Enten dreper jeg kjøttet ved å steke for lenge/hardt, eller så er det ikke noe stekt. Vil ha litt blodig, men ikke helt rått...

Først må du svi biffen utenpå slik at du tetter porene og saften ikke renner ut. Stekepannen må først bli veldig varm (teflonpanne er fy), så legges de peprede (men ikke saltede) biffene i uten fett. Svis på begge sider.

Så settes pannen til side og får kjølt seg litt - ha i godt med smør og stek biffene videre på svak varme på begge sider. Salt forsiktig. Hvor lenge de skal steke avhenger av tykkelsen.

Feinschmeckerne ettersteker biffene i ovn etter å ha svidd overflatene, de lar dem steke et par minutter i ovnen før de tas ut et par minutter og så stekes igjen, gjerne i flere omganger. Skal visstnok gi ekstra mørt kjøtt. Men blir jo mye styr.

Nam - god biff er godt :)

Skrevet

Jeg spiste fløtegratinerte poteter sammen med fiskekaker her om dagen, det var utrolig godt sammen!! Var litt skeptisk da jeg åpnet handleposen og så hva jeg hadde kjøpt, men det var helt fantastisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...