Gå til innhold

bryllup


Gjest forlover på lørdag

Anbefalte innlegg

Gjest forlover på lørdag

Skal være forlover i bryllup på lørdag. Tilstede blir kun brudeparet og oss forlovere. Et enkelt bryllup.

Brudeparet vil ikke ha taler, og de har sagt det blir rart med sanger siden det bare er vi fire tilstede. Da lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å markere anledningen med noe positivt? Annet enn min tilstedeværelse da... :o)

Er fullstendig tom for idéer, og blir kjempeglad om noen kan redde meg i land her. Hva er vanlig i et så enkelt bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest filisofia

Ikke godt å si hva som er 'vanlig' i et slikt bryllup,for et slikt bryllup er jo veldig uvanlig. Det er svært få som kan komme med personlige erfaringer, skulle jeg tro. Og enda mindre sjans for at noen av dem er akkurat her på DOL.

Jeg vil rett og slett råde deg til å bare droppe alt og tenke at å påta deg å være forlover er ditt bidrag. Da gjør du iallefall ikke noe som ikke brudeparet ønsker. Vil de ha noe litt ekstra i den enkle settingen, så finner de nok på det selv.

Det eneste jeg kunne tenke meg, måtte være å kjøpe en liten gavebok om kjærlighet og overrekke denne, med ønske om et langt og lykkelig liv. Forå være sikker på at det ikke blir oppfattet som 'tale' så kan du jo bare overrekke gaven sittende. Og med færrest mulig ord.Bare skriv et pent kort inntil.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

En vanlig tale vil jo bli rart i en så liten forsamling, men en liten uformell "tale" med noen velvalgte ord blir sjelden feil. Dersom det gjalt en god/nær venninne ville jeg nok sagt noe, selv i en så liten forsamling. Jeg ville gjort det uformelt, blitt sittende, men antakelig klirret på glasset først og sagt at jeg ønsket å si noen ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med en flott champagne (og glass, hvis dere er et sted det ikke finnes fra før). Jeg vet ikke, men regner med det er ok å drikke champagne ved slike anledninger i tinghuset f.eks.?

Skåle under middagen, og å si noen ord i den forbindelse er nesten ikke for tale å regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover på lørdag

Ta med en flott champagne (og glass, hvis dere er et sted det ikke finnes fra før). Jeg vet ikke, men regner med det er ok å drikke champagne ved slike anledninger i tinghuset f.eks.?

Skåle under middagen, og å si noen ord i den forbindelse er nesten ikke for tale å regne.

Åhh, campagne var et flott forslag! Tusen Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover på lørdag

En vanlig tale vil jo bli rart i en så liten forsamling, men en liten uformell "tale" med noen velvalgte ord blir sjelden feil. Dersom det gjalt en god/nær venninne ville jeg nok sagt noe, selv i en så liten forsamling. Jeg ville gjort det uformelt, blitt sittende, men antakelig klirret på glasset først og sagt at jeg ønsket å si noen ord...

Noen få ord lar seg nok gjøre! Jeg er veldig sjenert når det gjelder å si noe i sånne settinger, og var sjeleglag for at de ikke ville ha taler, men mulig det går når vi bare er fire :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest forlover på lørdag

Ikke godt å si hva som er 'vanlig' i et slikt bryllup,for et slikt bryllup er jo veldig uvanlig. Det er svært få som kan komme med personlige erfaringer, skulle jeg tro. Og enda mindre sjans for at noen av dem er akkurat her på DOL.

Jeg vil rett og slett råde deg til å bare droppe alt og tenke at å påta deg å være forlover er ditt bidrag. Da gjør du iallefall ikke noe som ikke brudeparet ønsker. Vil de ha noe litt ekstra i den enkle settingen, så finner de nok på det selv.

Det eneste jeg kunne tenke meg, måtte være å kjøpe en liten gavebok om kjærlighet og overrekke denne, med ønske om et langt og lykkelig liv. Forå være sikker på at det ikke blir oppfattet som 'tale' så kan du jo bare overrekke gaven sittende. Og med færrest mulig ord.Bare skriv et pent kort inntil.

Lykke til!

Tror egentlig det er akkurat slik de vil ha det! Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig tale vil jo bli rart i en så liten forsamling, men en liten uformell "tale" med noen velvalgte ord blir sjelden feil. Dersom det gjalt en god/nær venninne ville jeg nok sagt noe, selv i en så liten forsamling. Jeg ville gjort det uformelt, blitt sittende, men antakelig klirret på glasset først og sagt at jeg ønsket å si noen ord...

Hvis jeg hadde sagt fra til forloverne at jeg ikke ville ha taler, og hun likevel slo på glasset og sa at hun ønsket å si noen ord, ville jeg ikke ha blitt glad, uansett hvor velment det måtte være. Man bør respektere slike beskjeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover på lørdag

En vanlig tale vil jo bli rart i en så liten forsamling, men en liten uformell "tale" med noen velvalgte ord blir sjelden feil. Dersom det gjalt en god/nær venninne ville jeg nok sagt noe, selv i en så liten forsamling. Jeg ville gjort det uformelt, blitt sittende, men antakelig klirret på glasset først og sagt at jeg ønsket å si noen ord...

Og tusen takk!! :-) Er så glad for raske svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si hva som er 'vanlig' i et slikt bryllup,for et slikt bryllup er jo veldig uvanlig. Det er svært få som kan komme med personlige erfaringer, skulle jeg tro. Og enda mindre sjans for at noen av dem er akkurat her på DOL.

Jeg vil rett og slett råde deg til å bare droppe alt og tenke at å påta deg å være forlover er ditt bidrag. Da gjør du iallefall ikke noe som ikke brudeparet ønsker. Vil de ha noe litt ekstra i den enkle settingen, så finner de nok på det selv.

Det eneste jeg kunne tenke meg, måtte være å kjøpe en liten gavebok om kjærlighet og overrekke denne, med ønske om et langt og lykkelig liv. Forå være sikker på at det ikke blir oppfattet som 'tale' så kan du jo bare overrekke gaven sittende. Og med færrest mulig ord.Bare skriv et pent kort inntil.

Lykke til!

Vanlig og vanlig. Jeg har giftet meg slik, faren til minstemann, et par av venninnene mine så det er nok vanligere enn man tror :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forlover på lørdag

Hvis jeg hadde sagt fra til forloverne at jeg ikke ville ha taler, og hun likevel slo på glasset og sa at hun ønsket å si noen ord, ville jeg ikke ha blitt glad, uansett hvor velment det måtte være. Man bør respektere slike beskjeder.

Godt med slike innspill, jeg suger alt til meg! Tusen takk!! Nå reiser jeg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med slike innspill, jeg suger alt til meg! Tusen takk!! Nå reiser jeg snart!

Du som kjenner henne best, vet vel egentlig best hva som slår an. Men det går jo også an å gi oppmerksomhet og si pene ting bare sånn i vanlig samtale rundt bordet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Ta og skriv noen gode ord til brudeparet og lever det ved bordet. Si så at siden de ikke ville ha tale, gjorde du det sånn i stedet.

Da er det også lettere for brudeparet å huske hva du "sa" og de kan ta det fram ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Hvis jeg hadde sagt fra til forloverne at jeg ikke ville ha taler, og hun likevel slo på glasset og sa at hun ønsket å si noen ord, ville jeg ikke ha blitt glad, uansett hvor velment det måtte være. Man bør respektere slike beskjeder.

Om jeg selv hadde gitt en slik beskjed, ville det dels vært for å "spare" mine venner fra bryderiet med å forberede og holde tale og dels for å unngå lange taler à la en min far kunne holdt. Tenker at noen få velvalgte og personlige ord, langt fra de klassiske selskapstaler, alltid vil være velkomne. Men dette blir jo gjetninger ut fra hypotesen om at bruden ligner meg - hvilket langtfra er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si hva som er 'vanlig' i et slikt bryllup,for et slikt bryllup er jo veldig uvanlig. Det er svært få som kan komme med personlige erfaringer, skulle jeg tro. Og enda mindre sjans for at noen av dem er akkurat her på DOL.

Jeg vil rett og slett råde deg til å bare droppe alt og tenke at å påta deg å være forlover er ditt bidrag. Da gjør du iallefall ikke noe som ikke brudeparet ønsker. Vil de ha noe litt ekstra i den enkle settingen, så finner de nok på det selv.

Det eneste jeg kunne tenke meg, måtte være å kjøpe en liten gavebok om kjærlighet og overrekke denne, med ønske om et langt og lykkelig liv. Forå være sikker på at det ikke blir oppfattet som 'tale' så kan du jo bare overrekke gaven sittende. Og med færrest mulig ord.Bare skriv et pent kort inntil.

Lykke til!

Jeg har tvert imot inntrykk av at det er en del her på DOL som har giftet seg akkurat på den måten. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...