Gå til innhold

Til dere som går på AP


Gjest D*lilith

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

Er dere avflatet?

Jeg føler meg så avflatet og liker det ikke...vil grine men får det ikke til...savner følelsene mine..skal dette hjelpe meg?

Gråt sikkert for mye før men nå har jeg ingen tårer....blir ikke sentimental lenger heller og savner det.

Har mindre hallusinasjoner men liker ikke å være som jeg er nå,og pillene får meg ikke til å fungere...er det verdt å ta dem da?

Hva kan jeg egentlig fovente av AP?

Jeg går på abilify...noen andre som har mistet følelsene av dem?

Tar også fluoxetin,og blir ikke lykkelig av dem...

Har lagt på meg masse og hater kroppen min,har prøvd å spise mindre men det hjelper ikke. Har på følelsen at kiloene vil renne av om jeg slutter med pillene,har virkelig lyst å kutte dem ut nå!!

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

vet jo ikke hvilken diagnose du har. så vanskelig å gi råd. Jeg går på zyprexa, jeg har alle følelsene intakt. Faktisk har jeg blitt aldri så liten sentimental type.

Har inntrykk at lykkepillen er verre når det gjelder følelsesavflatning enn zyprexa iallefall.

Jeg har det bra på zyprexa, men jeg og er lei av å drasse på x antall kilo formye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majja Kr.

har aldri brukt abilify, men zyprexa, zeldox, seroquel og fluanxol.

følte meg ikke avflatet nei... ble bare feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje Louise

Jeg bruker AP, seroquel. Føler meg ikke avflatet, har brukt det i snart to år. Den har tatt bort mye av de paranoide ideène mine, så en form for avflatning har den, men for min del i positiv retning.

Men vekten er kontrollert med spiseforstyrrelser, hadde jeg lagt på meg hadde jeg sluttet tvert. Ironisk valg mellom to onder for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

vet jo ikke hvilken diagnose du har. så vanskelig å gi råd. Jeg går på zyprexa, jeg har alle følelsene intakt. Faktisk har jeg blitt aldri så liten sentimental type.

Har inntrykk at lykkepillen er verre når det gjelder følelsesavflatning enn zyprexa iallefall.

Jeg har det bra på zyprexa, men jeg og er lei av å drasse på x antall kilo formye.

schizofreni....light sikkert for føler meg ikke så schizofren nå akuratt.

Det verste er at jeg ikke klarer å fungere i hverdagen syns jeg,og det hjelper jo ikke pillene meg med.

Har du råd?

Så kom med dem - trenger der : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miss vesla

schizofreni....light sikkert for føler meg ikke så schizofren nå akuratt.

Det verste er at jeg ikke klarer å fungere i hverdagen syns jeg,og det hjelper jo ikke pillene meg med.

Har du råd?

Så kom med dem - trenger der : )

hei du!

jeg bruker seroquel for schizofreni. lagt på meg 25 kg av de! (MYE vann...men, mye fett og =( . Bruker mellom 6 - 900 mg.

Har gått på abilify, synes ikke den tok "hallusinasjoner" like godt, men jeg hadde ingen bivirkninger av de og det var jo godt.

kan ikke si jeg blir avflatet av AP, det er mer SSRI som har gitt meg den følelsen.

du kan jo ta opp med legen din å bytte, det er kjipe bivirkninger som vektøkning på de fleste AP, bortsett fra abilify... den skal ikke gi det, normalt! men, jeg har mer virkning av de "litt eldre" en abilify.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei D*lilith,

Jeg har som du vet gått på Abilify, og på samme doser som deg. Jeg har ikke følt at disse har påvirket følelseslivet i negativ retning.

Jeg håper du finner ut av det, og kommer frem til en medisinering som du er mer fornøyd med enn det du er nå.

Ha det godt så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar II-diagnose

"Tar også fluoxetin,og blir ikke lykkelig av dem..."

> Om du forventer at du skal bli lykkelig vil du uasett bli skufet. Ingen medisiner gjør deg lykkelig. De tar (forhåpentlivis) bort de trassige tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Hei D*lilith,

Jeg har som du vet gått på Abilify, og på samme doser som deg. Jeg har ikke følt at disse har påvirket følelseslivet i negativ retning.

Jeg håper du finner ut av det, og kommer frem til en medisinering som du er mer fornøyd med enn det du er nå.

Ha det godt så lenge!

Tusen takk : )

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

hei du!

jeg bruker seroquel for schizofreni. lagt på meg 25 kg av de! (MYE vann...men, mye fett og =( . Bruker mellom 6 - 900 mg.

Har gått på abilify, synes ikke den tok "hallusinasjoner" like godt, men jeg hadde ingen bivirkninger av de og det var jo godt.

kan ikke si jeg blir avflatet av AP, det er mer SSRI som har gitt meg den følelsen.

du kan jo ta opp med legen din å bytte, det er kjipe bivirkninger som vektøkning på de fleste AP, bortsett fra abilify... den skal ikke gi det, normalt! men, jeg har mer virkning av de "litt eldre" en abilify.

Ja det sies at man ikke skal legge på seg av abilify,men en psykiater sa at man gjorde det likevel : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...