Gå til innhold

Hjelp kloke damer:)


Lunepunen

Anbefalte innlegg

Sånn er situasjonen:

2 juni fant jeg ut at jeg var gravid....

Har veldig uregelmessig mens, så jeg får ikke til å regne ut termin eller hvor langt jeg er på vei....

Syklusen min var tidligere på 32 dager, men da vi fant ut at jeg var gravid så hadde jeg ikke hatt mensen på 116 dager.

Jeg tror selv at jeg er 8-10 uker på vei. Og grunnen til det er fordi:

Man får jo som regel ikke pos. graviditetstest før forventet mens, så jeg skulle vel hatt mensen rundt denne tiden +/- noen dager. Og det vil være ca 14 dager siden eggløsning, og 28 dager ca siden "forrige mens". Da vil jeg være 4 uker på vei allerede når jeg får pos graviditetstest???

Og nå en mnd etter så vil jeg være 9 uker ca på vei...??

Kan selfølgelig være enda lengere/ kortere syklus og det vil jo bety at jeg er lengre/kortere på vei??? Hjelp!!!!!!!!!!

Er det noen som har noen synspunkter på mitt forslag til å finne ut på hvor langt jeg er på vei????

Hadde symptomer (kvalme, og tretthet) på graviditet en uke før pos test.

Var til legen i dag også... og hadde gu, og han mente jeg kun var 6-8 uker på vei.....

Jeg mener dette er for lite.....

Man kan vel ikke få pos test før 2-3 dager før forventet mens???

Tok testen på formiddagen 2 juni, ikke morgenurin. Og et fint kryss, ikke nå svakt eller noe, så greit at det var kryss!!

Hjelp.... vil så gjerne vite hvor langt jeg er på vei!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om innvendig UL så oppklares saken!

Måtte betale selv for ul vis jeg var interesert i å finne ut hvor langt jeg er på vei...

Men takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da du testet positivt var du sannsynligvis 4-5 uker på vei - minst.

Tusen takk for svar!!!

Det er akkurat det jeg å tenker:)

Da er jeg 9-10 uker på vei nå:)

Dette føler jeg stemmer mye mere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...