Gå til innhold

Jeg er så sjalu


Gjest ung sjalu jente

Anbefalte innlegg

Gjest ung sjalu jente

Ja, jeg er fryktelig sjalu. Jeg er ung, blir 18 om et par måneder. De to siste månedene har jeg hatt en slags forhold til en gutt. Vi er mye sammen, nesten hver dag, koser oss, finner på koselige ting og har det i grunn veldig bra sammen. Vi er ikke kjærester enda, men vi oppfører oss som vi er det.

Problemet er da at jeg er så sjalu. Har tidligere hatt et forhold over 3 år, hvor han var utro, og etter det har jeg blitt fryktelig usikker på meg selv. Jeg var ikke sjalu før, men de andre kjærestene mine har alltid vært ekstremt sjalu og dermed har jeg også blitt det. Jeg trodde på en måte at det var sånn det "skulle være" til slutt.

Hva skal jeg gjøre nå for å ikke drive han flotte gutten vekk fra meg med min sjalusi? I kveld skal han på byen. Det skal alle vennene mine også, for jeg er den eneste i gjengen som ikke er 18 eller eldre. Jeg prøver å ikke være så hysterisk foran denne gutte, sier at han skal kose seg og ha det hyggelig ute:) Og det vil jeg også, han skal da få gå ut og kose seg!

Men så sitter jeg her da. Alene i leiligheten siden jeg ikke er gammel nok til å bli med. Jeg har en veldig vond følelse. Han er ganske flørtete av seg, og siden vi ikke er sammen kan han jo egentlig gjøre som han vil...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal spørre dere kloke dolere som er her om, men det var uansett godt å få skrevet det ned. Og hvis noen har noen tips til meg for å dempe sjalusien min og ikke skremme vekk denne flotte gutten så blir jeg veldig glad:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blir nok bra :)

jeg var ekstremt sjalu også.. men har jobbet med det. jeg har nå vært sammen med min i to år. og neste helg skulle han egentlig reise til rudskogen ( et biltreff, for de som ikke vet) der er det massssssse damer osv.. eg fikk først py og holdt på å dåne, skulle han bare reise ned der, uten meg!!!

men etter å ha tenkt og sett over hvordan vi har det, alt han gjør for meg, følelsene han viser osv så har jeg funnet ut at jeg må lande, jeg kan ikke gå å analysere hva han gjør, hvordan han "ser på ALLE jentene" osv.. har funnet ut at han er min. alle andre er bare der... men for all del, kommer det en dag der han finner en annen så må jeg bare knipe meg i armen å finne meg i det.. men nå bare lever vi livet og har det supert..

men min situasjon er kanskje ikke som din, men tenk på hverdagen, han gjør sikkert ikke noe gale, det er vi jenter som må se ting fra andre vinkler... eller? hehe vi er ikke altid like lett å ha med å gjøre...

lykke til videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung sjalu jente

jeg var ekstremt sjalu også.. men har jobbet med det. jeg har nå vært sammen med min i to år. og neste helg skulle han egentlig reise til rudskogen ( et biltreff, for de som ikke vet) der er det massssssse damer osv.. eg fikk først py og holdt på å dåne, skulle han bare reise ned der, uten meg!!!

men etter å ha tenkt og sett over hvordan vi har det, alt han gjør for meg, følelsene han viser osv så har jeg funnet ut at jeg må lande, jeg kan ikke gå å analysere hva han gjør, hvordan han "ser på ALLE jentene" osv.. har funnet ut at han er min. alle andre er bare der... men for all del, kommer det en dag der han finner en annen så må jeg bare knipe meg i armen å finne meg i det.. men nå bare lever vi livet og har det supert..

men min situasjon er kanskje ikke som din, men tenk på hverdagen, han gjør sikkert ikke noe gale, det er vi jenter som må se ting fra andre vinkler... eller? hehe vi er ikke altid like lett å ha med å gjøre...

lykke til videre..

Takk for svar:) Du fikk meg på litt bedre tanker nå. Han velger jo å bruke så mye tid med meg, så da må han vel synes det er koselig han og. Jeg skal prøve å jobbe med dette slik at jeg ikke skyver han vekk fra meg. Jeg vet jo selv hvor slitsomt det er med en sjalu kjæreste.

Når det gjelder rudskogen, så skjønner jeg deg veldig godt. Men som du sier så har han jo valgt deg og ingen andre. Hva er vel bedre enn det? :) Vi er nok litt håpløse i blant ja, skal ikke nekte for det! :)

Igjen, takk for svar, så får jeg håpe kvelden går greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Takk for svar:) Du fikk meg på litt bedre tanker nå. Han velger jo å bruke så mye tid med meg, så da må han vel synes det er koselig han og. Jeg skal prøve å jobbe med dette slik at jeg ikke skyver han vekk fra meg. Jeg vet jo selv hvor slitsomt det er med en sjalu kjæreste.

Når det gjelder rudskogen, så skjønner jeg deg veldig godt. Men som du sier så har han jo valgt deg og ingen andre. Hva er vel bedre enn det? :) Vi er nok litt håpløse i blant ja, skal ikke nekte for det! :)

Igjen, takk for svar, så får jeg håpe kvelden går greit:)

ja håper det hjalp litt... hadde tidligere en ekstremt sjalu kjæreste, det var så vanvittig slitsomt.. (tror ikke du er så galen altså!!! hehe) men jeg forsto allerede da at man ikke kommer noen vei.. man må bare se ting fra rette siden.. jeg tror jeg begynner å bli flink hehe... :)

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...