Gå til innhold

medisiner og tanker


Gjest miss vesla

Anbefalte innlegg

Gjest miss vesla

hei!

jeg bruker bl.a stilnoct og alopam, men nå holder jeg på og øke og øke for å få virkning... har gått på de i fast i snart 1 1/2 år. jeg er 22 år og legen + behandler vil egentlig ha meg av sovemed og beroligene, går på så mye og de synes jeg er for ung til å være avhengig av så mye rart...

men jeg vil ikke av, vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten...

men det jeg lurer på er om noen av dere har erfaring med andre sovemedisiner som fungerer godt?

og beroligene? temesta er vidundertabl. men, da må man jo være innlagt... :(

(har prøvd tolvon, sobril,atarax, vallergan og imovane før, men de fungerte ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Vallergan virker iallefall slik at man får sove. Det lønner seg å ta de 3 timer før man skal sove dog, de bruker lang tid på å sette inn. De gir ingen angstdempende effekt dog. Lønner seg å ta en lang pause fra b-preparater når man har gått på dem fast lenge. Jeg gikk og på stilnoct, og på slutten var jeg oppe i 4 tabletter for å få effekt.. Ikke bra, da hendte det jeg våknet og hadde spist i søvne o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på noen andre typer medisiner? Som antidepressiva el.?

At du sliter så mye med søvnproblemer og angst/uro at du har hatt behov for beroligende og sovemedisiner fast i et og et halvt år tyder jo på at det finnes et underliggende problem du trenger hjelp for. Får du det?

22 er alt for tidlig å bli avhengig av beroligende og sovemedisiner. Du har selv merket at du etter hvert trenger stadig høyere dose for å merke effekt. Det er et tegn på at du holder på å bli avhengig. Et annet problem med avhengighet er at det ikke nødvendigvis er angsten/uroen i seg selv som skaper problemer, når kroppen blir vant til denne typen stoffer skaper den angstfølelse/søvnløshet hvis den ikke får nok av det, nærmest som abstinenser.