Gjest (Anonymous) Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre med noe for tida. Håper noen her kan gi meg råd og vink, jeg føler meg så innmari fastlåst. (bør kanskje fortelle at jeg er 23 år og jente..) Jeg er mye plaget med humørsvingninger. Da jeg gikk på videregående ble jeg utmattet og deprimert, men opplevde at ingen brydde seg. Det samme synes å skje igjen og igjen, flere år etter. Det blir ikke bedre at jeg er sterkt plaget med PMS, det gjør det vanskelig å krabbe mot toppen. Går liksom hele tida på ei dør.. Jeg begynte med p-piller pga store eggløsningsmerter og menssmerter. De driver meg til vannvidd!! Har prøvd så og si alle slag, tom p-sprøyta.. Jeg slipper smertene, men blir jo nesten sinnsyk av de.. Alternativet er å droppe pillene, men da har jeg mye smerter. Og da blir jeg også veldig lei.. Og uansett har jeg PMS.. Jeg er ei stor pyse, har legeskrekk, angst for alt som har med undersøkelser å gjøre, jeg er tom redd for å snakke i telefonen. Gjett om jeg er glad for internett!! Jeg liker ikke mennesker. Igrunn rart jeg har type. Men det har jeg altså, og han er helt super. Jeg har søkr på skole til høsten. Har jobbe et par år, og prøvd å ta utdannelse i utlandet. Det taklet jeg ikke, så jeg dro hjem igjen. Jeg turte ikke engang gå i postkassa. Jeg er så redd for hva som vil skje hvis jeg får skoleplass. Er redd for at jeg kjører meg fast igjen. Jeg takler ikke press, og jeg blir fort deprimert. Det slår meg ut på bare få minutter. Da har jeg ingen mulighet for å komme meg på skolen. Og jeg kommer til å rote til alt igjen. Uansett hva jeg jeg prøver på blir det bare trøbbel. Jeg er helt frustrert fortida. P-pillene gjør meg veldig sentimental, og jeg bryter sammen av ingenting. Byttet til marvelon for 2 mnd siden, og legen sa at humørsvingningene burde gi seg i løpet av neste brett.. Men det tror jeg ikke noe på, det har vært likedan med de andre jeg har prøvd. P-piller eller ikke, jeg er jo ikke god i hodet. Aner ikke hva jeg skal gjøre med noe. Kjæresten min vet alt, i motsdetning til resten av familien og venner. Han er helt utrolig, men jeg kan se at det er vanskelig for han. Også veldig kult med denne fastlegeordingen, som gjorde at jeg ikke får lege før i begynnelsen av aug!! Og "gamlelegen" min har flyttet. Spiller igrunn liten rolle, for jeg tør ikke gå til legen. Jeg tør jo ingenting. Jeg føler jeg jobber så hardt for å få ting til, men jeg møter stadig veggen. En dag har jeg det kjempebra, som forrige dagen, jeg fikk gort kjempemye, var tom hos naboen for å låne verktøy. Men i går var det bang , ned i kjelleren igjen. Lå i senga hele dagen, grein og tuta, våkna av mareritt (katta sprengte...)(helt dustete ) og selvfølgelig med en dundrende hodepine. Så var det på`n igjen. Har følt meg temmelig dussemang i hele dag, flyr rundt i min egen verden. og lurer på hva det skal bli av meg. Vet ikke om jeg er i stand til å fullføre skole, håper litt på ikke å komme inn. Slik at jeg kanskaffe meg en enkel jobb. Hvor jeg slippe å møte mange mennesker, og noe som jeg vet jeg kan klare å gjøre. Med det, kjæresten (samboer) , ny leiligehet og en bikkje eller to tror jeg jeg kunne få det fint. Men et interessant liv er det jo ikke. Iblant føler jeg meg stokk stein dum. Sleit nesten livet av meg på videregående, srøyk i flere fag, og det tok 2 år før jeg bestemte meg for å fullføre. Uansett . innen nå har de fleste gått lei av å lese, og de som har holdt ut har vel skjønt innen nå at jeg ikke er helt A4. Hjalp litt bare det å skrive det ned faktisk. Hmm. galgenhumor har jeg.. og det kommer vel godt med. Kom på det akkurat nå.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28032-jeg-tror-jeg-blir-gal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilet Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 jeg leste alt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28032-jeg-tror-jeg-blir-gal/#findComment-113700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. mai 2001 Del Skrevet 25. mai 2001 Med de plager du beskriver, tror jeg faktisk at et SSRI for en gangs skyld kunne bli Lykkepillen. Du burde absolutt prøve et slikt medikament, men det krever at du kommer deg til lege. Et SSRI ville hjelpe for humørsvingninger, depresjon, sosial fobi og PMS. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28032-jeg-tror-jeg-blir-gal/#findComment-113924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 26. mai 2001 Del Skrevet 26. mai 2001 Med de plager du beskriver, tror jeg faktisk at et SSRI for en gangs skyld kunne bli Lykkepillen. Du burde absolutt prøve et slikt medikament, men det krever at du kommer deg til lege. Et SSRI ville hjelpe for humørsvingninger, depresjon, sosial fobi og PMS. tusen takk. ble litt oppmuntret. skal se å få kommet meg til legen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28032-jeg-tror-jeg-blir-gal/#findComment-113982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.