Gå til innhold

Sverige


poke

Anbefalte innlegg

Vi har i mange år feriert i Danmark, og føler oss lommekjent der. I år tenkte vi oss en tur til Sverige for en forandring, men er ganske "grønne" på det meste her. Tenkte oss til Gøteborg kanskje; Liseberg bl.a. Noe annet å anbefale i Gøteborg? Vi bor på vestlandet og skal først besøke noen i Kristiansand. Hvilken rute er greiest å ta videre? Har 3 barn. Kjøre til Sandesfjord og ta ferjen over til Strømstad? Er Strømstad en ok by og evt ta en overnatting i?

Når vi skal hjem igjen skal vi om Oslo. Kjører vi over svinesund da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere kommer fra Göteborg og skal til Oslo så kjører dere over Svinesund.

Nå har jeg bare vært i Strømstad noen få ganger, men det er en nydelig liten by synes jeg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg kan anbefale Astrid Lindgrens verden! Det er vel ca 2 timers kjøring fra Göteborg, passer ypperlig for barn opp til ca 10 år. Da vi var der, var ungene 0, 3 og 5 år. Vi tar kanskje en tur igjen neste år når de er 4, 7 og 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på Skara Sommarland noen ganger. Vellykket for barn i de fleste aldre. De har delt parken inn i vannland, motorsport og tivoli. I tillegg er det en del småting rundt omkring. Du betaler inngang, så er alle aktiviter gratis inne.

Det er aldersgrenser på en del innen motorsport, og om jeg ikke husker feil er det 16-års grense på den største go-carten. (Men de har også flere for mindre barn)

Strømstad er en sommerby. Har bodd i denne kommunen for noen år tilbake. Jeg liker meg godt der, men det er kanskje ikke så mye å finne på om været er dårlig. De har et basseng der, men ikke badeland. Da må du i såfall til Tanumstrand.

Om du skal ta bilen tilbake til Oslo, så går turen via Svinesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...