Gå til innhold

Lei meg og irritert!


Gjest Jeg elsker han

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg elsker han

Hvorfor skal folk slenge med kjeften om ting dem ikke vet noe om?

Jeg er ei jente på 32 år, for å gjøre en lang sykehistorie kort kan jeg ikke få barn.Det ble kontantert da jeg var 25. Slo meg greit til ro med det, har i dag ingen ønsker om å få barn.

Etter 4-års samboerskap med en gutt på samme alder, gikk vi hver til vårt for 6 år siden, barnløsheten var ikke grunnen.

Sommeren for 2 år siden traff jeg verdens herligste mann, som er 20 år eldre enn meg.Men ungdommelig og sprek!

Venner, familie og bekjente besvimte nesten av nyheten.

Han har vært gift før, og har voksne barn. Vi har de samme interessene, liker å reise, bygd hytte som vi reiser til så fort vi har anledning, liker de samme filmene osv...

Jeg har frihet i forholdet, er mye sammen med venner på min alder, mens han er med sine venner. Vi er også sammen med hans venner, hvor jeg har blitt motatt med åpne armer. Føler det mere kunstig sammen med mine venner.

Vi har et fantastisk sex-liv, tilfredstilles flere ganger i uka;)

I dag var jeg sammen med venner, som slang med kjeften om impotens og for gammel til å gi meg barn. Dette er såkaldte venner som vet om mitt problem. Her gifter de seg og avler unger som om det er det eneste i verden som er noe.

Hvorfor kan ikke folk forstå jeg har det bra...sammen med min "gamle" mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Enøyd

Det er vel ingen nyhet at man ofte opplever å ikke bli forstått her i verden. Det kan være leit, men det er vel bare en ting å gjøre med det: å gjøre seg forstått.

Jeg foreslår at du forteller disse folka hvordan DU ser det. På den måten vil du ikke bare få en sjanse til å "få de til å forstå", men du vil også få testet om de virkelig er noe for deg: for hvis det virkelig er slike "kløfter" mellom deg og de, er det da noe særlig å hente fra dette vennskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Pussig det der med venner, de vil alltid ditt beste, drittsekkene.

Det er kanskje ikke enkelt å tenke langt framover, men dersom han er 30 år eldre enn deg er han ca 52 år. Dvs at han i løpet av de neste 10 årene vil bli gammel, med alt det innebærer. Om 20 år er han 72 år og godt inn i pensjonisttilværelsen. Du er bare 52 og det kan være vanskelig å akseptere at han har blitt gammel. Ikke forvent å bli tilfredsstillt flere ganger i uken lenger. Ikke forvent at han husker like godt. Ikke forvent at han er like aktiv.

Du synes kanskje det er hyggelig nå, men han har 20 års forsprang på å bli gammel.

Selv om vennene dine kanskje burde vært litt mer støttende. Det er tross alt ditt liv og du trives nå. Så får du ta framtiden som den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si tydelig fra om hva du synes til vennene dine når de slenger med kjeften.

Du vet selv om du har det godt i forholdet eller ikke. Selvfølgelig er 20 års aldersforskjell ganske mye; men det er stor forskjell på hvor fort folk eldes, og ingen av oss har garantier for fremtiden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg elsker han

Pussig det der med venner, de vil alltid ditt beste, drittsekkene.

Det er kanskje ikke enkelt å tenke langt framover, men dersom han er 30 år eldre enn deg er han ca 52 år. Dvs at han i løpet av de neste 10 årene vil bli gammel, med alt det innebærer. Om 20 år er han 72 år og godt inn i pensjonisttilværelsen. Du er bare 52 og det kan være vanskelig å akseptere at han har blitt gammel. Ikke forvent å bli tilfredsstillt flere ganger i uken lenger. Ikke forvent at han husker like godt. Ikke forvent at han er like aktiv.

Du synes kanskje det er hyggelig nå, men han har 20 års forsprang på å bli gammel.

Selv om vennene dine kanskje burde vært litt mer støttende. Det er tross alt ditt liv og du trives nå. Så får du ta framtiden som den kommer.

Det er godt gjennomtenkt fra min side før vi flytta sammen. Vi vet han blir gammel før meg, men det er nå vi lever i et fantastisk forhold og det at vi elsker hverandre kan ikke bare viskes ut fordi han er 20 år eldre enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeg elsker han

Det er vel ingen nyhet at man ofte opplever å ikke bli forstått her i verden. Det kan være leit, men det er vel bare en ting å gjøre med det: å gjøre seg forstått.

Jeg foreslår at du forteller disse folka hvordan DU ser det. På den måten vil du ikke bare få en sjanse til å "få de til å forstå", men du vil også få testet om de virkelig er noe for deg: for hvis det virkelig er slike "kløfter" mellom deg og de, er det da noe særlig å hente fra dette vennskapet?

Disse vennene er låst inne i sine a-4 liv. De fleste lever jo som dem, ikke sant? Det er trend å gifte seg igjen, og trend å få mange barn. Det er de som har valgt dette livet, og jeg som har valgt mitt. Jeg har tenkt godt over framtiden, men jeg elsker han så høyt at jeg vil leve med han nå uten å tenke på at om 20 år er han over 70. Jeg har friheten nå, så hvorfor skulle jeg ikke ha den den 20 år?

Jeg kommer til å ta vare på de vennene jeg har som kan sitte å kose seg med oss en lørdagskveld uten at de skal virke brydd på mine vegne jeg!

Hvorfor er det egentlig værre med min kjæreste enn kjæresten til den lesbiske veninna vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Evina

Ikke hør på dem. Sier de noe, så si. beklager, men jeg velger heller å være lykkelig enn å tilfredsstille en venn/venninne fordi hun/han ikke synes noe om det og trorn det skjærer seg.

Selv er jeg sammen med en som er 17 år eldre enn meg og i vi er i den alderen hvor noen har vanskeligheter med å akseptere aldersforskjellen. Men jeg valgte å drite i hva andre syntes., For en gangsskyld har jeg det bra! Og hvorfor ødelegge det fordi andre mener det ikke vil funke? Hvem andre enn oss kan finne ut av det? utrolig mange forhold i dag fungerer ikke uansett. Uavhenging av alder. Det er bare det alder for skylda når det er store forskjeller. Mens det faktisk er den minste grunnen til at det ble slutt.

Og det babler om impotens? Det er da ikke alle menn som får problemer med potensen? Og hvis du sier du er rundt 30, så er jo ikke han akuratt 80 år...

Om du er lykkelig og forelsket, så skal du gjøre som du vil. Drit i de andre som ikke vet hva de snakker om.

(Har forresten nå vært sammen i fire år og det er virkelig ikke på vei til å bli slutt...Rundt meg hatr fire venninner brytet ut av et forhold.... Jøss, holdt det ikke selvb om de var på samme alder?? ;)

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evina

Det er godt gjennomtenkt fra min side før vi flytta sammen. Vi vet han blir gammel før meg, men det er nå vi lever i et fantastisk forhold og det at vi elsker hverandre kan ikke bare viskes ut fordi han er 20 år eldre enn meg!

Nettop! Følelsene vil være der uansett. Og hvorfor skape en unødvendig kjærlighetssorg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...