Gå til innhold

Hvordan er det å være psykotisk?


Gjest silviaaa

Anbefalte innlegg

Gjest silviaaa

Hvordan oppleves det å være psykotisk og hallusinere? Har heldigvis aldri vært det selv, men har vært næpsykotisk og det har vært frykt for at jeg skulle tippe over helt. Heldigvis skjedde det ikke og jeg kom meg etterhvert.

Så jeg er bare litt nysgjerrig på dette egentlig. Skjønner dere som er det at det "bare" er stemmer/syner mens det pågår? (selv om det seff er ille nok!) Hvordan klarer dere skille mellom hallusinasjonene og virkeligheten?

Forstår at det ikke kan være noe stas:( Bra det finnes medisiner i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En som er psykotisk skjønner som regel ikke selv at de har vrangforestillinger og klarer ikke å skille hva som er rett og galt, derfor de kan være farlige for seg selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...