Gå til innhold

Overgrep?


Gjest riktig?

Anbefalte innlegg

Gjest riktig?

Er det riktig at det å ikke klare å spise hvit mat kan tyde på overgrep i barndommen?

Andre ting som kan tyde på overgrep? Som at en ikke klarer å få noe "stukket" inn i munnen? (f.eks. hos legen, når han bruker pinne for å se på halsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mimimimkjkj

har en venninne som er utsatt for overgrep og liker ikke melk pga det, og har tannlegeskrekk.

Men hun vet at hun har vært utsatt for overgrep da, og husker det osv. Hun tror det ikke bare fordi hun ikke liker visse typer mat og har tannlegeskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest savnet13

jeg har aldri vært utsatt for overgrep, og jeg takler heller ikke å få spatel inn i munnen. Brekker meg nesten ved tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes fagpersoner som mener å kunne trekke slutninger om overgrep ut i fra en persons enkeltstående symptomer alene. Ut i fra vanlig vitenskapsteoretiske betraktninger blir dette relativt absurd, da det kan være mange flere forklaringer enn overgrep på de samme fenomenene/symptomene.

Tror man skal forholde seg til det man vet om seg selv og sin historie, og ikke spekulere for langt ut over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Nei, det er helt absurd. Har du en terapeut som arbeider etter dissosiasjonsprinsipper som hevder noe sånn, flykt unna. Er utrolig useriøst å hevde noen sammenhenger mellom hvit mat og overgrep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke melk, jeg brekker meg når jeg pusser jekslene og jeg kan ikke utstå å gå til tannlegen. Det til tross for at jeg aldri har vært utsatt for noe overgrep.. Jeg tror sånne myter er mest egnet til å skremme folk, de har nok liten diagnostisk verdi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ingen enkeltsymptomer som kan sannsynliggjøre at en har vært utsatt for et overgrep.

Å være redd tannlegen er den vanligste av alle fobier. Å ha sterk brekningsrefleks om en får noe stukket i munnen er også vanlig.

Det med hvitt kjøtt har jeg aldri hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...