Gå til innhold

Fagforeningskontingent


Gjest lurer litt på dette...

Anbefalte innlegg

Gjest lurer litt på dette...

Hei

Har fått ny arbeidsgiver, og har meldt fra til fagforeningen min om skiftet.

Gir fagforeningen beskjed til min arbeidsgiver om at jeg er organisert slik at kontigenten blir trukket fra lønna mi, eller er det nok at jeg sier fra selv til lønningskontoret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slik gjør du det.

Hvis jeg forstår deg riktig, har du bare sagt i fra om at du har skiftet arbeidsgiver, men ikke sagt i fra om at du ønsker å være medlem lenger.

Hvis du ikke ønsker å være medlem lenger må du si i fra til organissajonen du er medlem i. Å melde seg ut skal skje skriftlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slik gjør du det.

Hvis jeg forstår deg riktig, har du bare sagt i fra om at du har skiftet arbeidsgiver, men ikke sagt i fra om at du ønsker å være medlem lenger.

Hvis du ikke ønsker å være medlem lenger må du si i fra til organissajonen du er medlem i. Å melde seg ut skal skje skriftlig.

Hvis du ønsker å skifte organsisajon fordi du nå i tilegg til skifte av arbeidsgiver også har en annen type jobb, melder du først fra til organsisasjonen du nå er medlem i. Deretter melder du deg inn i den organisasjonen du nå hører hjemme i.

Lo kan hjelpe deg med hvilken organsiajon du hører hjemme i. Tlf: 23 06 10 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer litt på dette...

Hvis du ønsker å skifte organsisajon fordi du nå i tilegg til skifte av arbeidsgiver også har en annen type jobb, melder du først fra til organsisasjonen du nå er medlem i. Deretter melder du deg inn i den organisasjonen du nå hører hjemme i.

Lo kan hjelpe deg med hvilken organsiajon du hører hjemme i. Tlf: 23 06 10 50.

Jeg ordla meg visst litt klønete...

Jeg skal forsette å være medlem i samme organisasjon.

Kontigenten til fagforeningen skal trekkes fra lønnen min.

Får arbeidsgiver vite dette fra fagforeningen min, eller er det nok at jeg sier fra selv.

Det er andre i firmaet som er organisert i samme fagforening som meg.

Takk for svar så langt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ordla meg visst litt klønete...

Jeg skal forsette å være medlem i samme organisasjon.

Kontigenten til fagforeningen skal trekkes fra lønnen min.

Får arbeidsgiver vite dette fra fagforeningen min, eller er det nok at jeg sier fra selv.

Det er andre i firmaet som er organisert i samme fagforening som meg.

Takk for svar så langt:)

Der jeg jobber, ser jeg at det hver måned kommer en liste fra flere organisasjoner over de som skal trekkes i lønn. Men det er jo ikke sikkert at ditt navn kommer med på på lista den første måneden, så du kan for sikkerhets skyld gi beskjed til ditt lønningskontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...