Gå til innhold

nedsatt følelse i ansiktet/hals ved kyssesyken??


Gjest beib1

Anbefalte innlegg

Gjest beib1

nå har jeg vært syk leeeenge...det begynnte med vondt i halsen før 17 mai,så var jeg på fest,drakk ikke mye,men ble skamsyk,lå og spydde i 2 døgn og fikk ikke i meg væske eller mat og ble veldig uttørket...så klikket nyrene,fikk nyrebekken bett og startet på antibiotika...ennda så plaget halsen meg...så da jeg var ferdig med kuren dro vi til danmark,lå itelt og det var ett jævlig vær...og etter 2 dager med kraftige frostannfall,kliss vått telt så dro vi hjem,jeg begynnte på nytt med samme kuren med antibiotika mot halsbett,legen faxet resept til campingplassen.

denne hadde ingen effekt,har hatt vituslu ngebett og er tett som ett fly i pusten...

legen mener at det er ett virus og sa at det ikke var noen medisin mot det.

og han tok kyssesyken test og det viste seg at jeg har kyssesyken...det kan jo forklare det meste da...men så fredag så begynnte jeg og miste følelsen i deler av ansiktet akkurat som tannlege bedøvet og så i dag er det også nedover halsen....det er ubehagelig...har dette noe med kyssesyken og gjøre?har også vondt i magen oppe ved ribbebeina på venstre side,så jeg kan ikke ta paracet for jeg er redd for at det er leveren og jeg får ikke svar på leverprøvene før i morgen...

kan dette være psykisk?altså miste følelsen i ansiktet og halsen?

har vært mega stresset i det siste og masse styr med samlivsbrudd,flytting og masse rot...ikke sovet så mye og kroppen føles helt merkelig ut...

nå ligger jeg helt slaktet på sofaen og orker ikke gjøre noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei beib:-)

Dette har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om, men jeg tror at det i allefall ikke kan utelukkes at en del av dette også er psykiske reaksjoner på det stresset av psykisk og fysisk karakter som du har gjennomgått den senere tid.

Ring legen i morgen og fortell hvordan du har det. Forøvrig synes jeg du gjør lurt i å ta det helt med ro i dag, og synes også det er fint at du passer på leveren din og ikke bruker paracet.

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beib1

Hei beib:-)

Dette har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om, men jeg tror at det i allefall ikke kan utelukkes at en del av dette også er psykiske reaksjoner på det stresset av psykisk og fysisk karakter som du har gjennomgått den senere tid.

Ring legen i morgen og fortell hvordan du har det. Forøvrig synes jeg du gjør lurt i å ta det helt med ro i dag, og synes også det er fint at du passer på leveren din og ikke bruker paracet.

God bedring:-)

ja.jeg skal ringe opp på legesenteret og høre om blodprøvesvarene og da kan jeg jo si dette samtidig..men legen min har 14 dager ferie nå og jeg vil ikke ha så mange leger inni dette rotet mitt .jo flere kokker jo mere søl...men jeg tror også at dette kan være en reaksjon etter alt dette rotet.

men det er jo ikke akkurat det smarteste tidspungt og bli syk da....min far maser om at jeg må få kjørt bort noen ting i dn nye leiligheten samtidig som han ser at jeg er syk,men han stresser så sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''også vondt i magen oppe ved ribbebeina på venstre side''

Venstre siden er vel ikke leveren? På venstre side ligger mage ,milt og bukspyttkjertelen. Leveren på høyre side.

Har du tenkt på at du kan ha noe med en tann? At halsen kan ha blitt tirret opp igjen etter den uheldige telt turen? Hvordan er nakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beib1

''også vondt i magen oppe ved ribbebeina på venstre side''

Venstre siden er vel ikke leveren? På venstre side ligger mage ,milt og bukspyttkjertelen. Leveren på høyre side.

Har du tenkt på at du kan ha noe med en tann? At halsen kan ha blitt tirret opp igjen etter den uheldige telt turen? Hvordan er nakken?

har ikke vondt i tennene.men har veldig vondt i magen venstre side oppe ved ribbebeina akkurat der de begynner,litt under de på en måte,.litt innunder ribbebeina og litt opp.og det blir verre når jeg er i aktivitet,og under stress så er det helt forferdelig..jeg vet ikke hva som er der,men jeg trodde det kunne være leveren siden legen sa at jeg ikke måtte ta så mye paracet pga han kan tenke at leverprøvene mine var forhøyet og da han kjente på meg var båder lever og milt forstørret...

.har ikke vondt i nakken heller...kanskje øm men det er sånne ferber smerter liksom,har feber på rundt mellom 38,7 til 39,9 men den variere mye mellom disse tallene pga frostannfall og så svetting.har hatt konstant vondt i halsen fra før siden 17 mai,dette har vedvart hele tiden og ikke kommet og gått...

den teltturen var som og helle bensin på bålet....og jeg angrer dypt på at jeg utsatte meg selv for det..

men denne merkelige nedsatte følelsen er skikkelig ubehagelig...og man ser det også om man ser etter liksom,smiler helt merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.jeg skal ringe opp på legesenteret og høre om blodprøvesvarene og da kan jeg jo si dette samtidig..men legen min har 14 dager ferie nå og jeg vil ikke ha så mange leger inni dette rotet mitt .jo flere kokker jo mere søl...men jeg tror også at dette kan være en reaksjon etter alt dette rotet.

men det er jo ikke akkurat det smarteste tidspungt og bli syk da....min far maser om at jeg må få kjørt bort noen ting i dn nye leiligheten samtidig som han ser at jeg er syk,men han stresser så sykt.

Jeg har aldri hatt kyssesyke, men har alltid hørt at det er viktig å være forsiktig og ikke overanstrenge seg.

Skjønner at du ikke vil forholde deg til mange leger, men du kan vel ta opp ting som er relevant i forhold til akkurat den akutte sykdommen når du ringer og evt. også hvis du får time hos en annen lege, men samtidig la være å diskutere øvrige vanskeligheter du står oppe i akkurat nå.

Uansett, så får du forsøke å lukke ørene i forhold til maset fra faren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beib1

Jeg har aldri hatt kyssesyke, men har alltid hørt at det er viktig å være forsiktig og ikke overanstrenge seg.

Skjønner at du ikke vil forholde deg til mange leger, men du kan vel ta opp ting som er relevant i forhold til akkurat den akutte sykdommen når du ringer og evt. også hvis du får time hos en annen lege, men samtidig la være å diskutere øvrige vanskeligheter du står oppe i akkurat nå.

Uansett, så får du forsøke å lukke ørene i forhold til maset fra faren din!

ja jeg må bare slappe av og prøve og ta livet litt med ro..

jeg ringte min søster og sa at nå måtte hun overta min far litt,hun skal ta en tur ned til han,men hun skal på jobb i natt så hun måtte bare ta noen timer på puten først.

så nå håper jeg det snart blir litt fred her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vondt i tennene.men har veldig vondt i magen venstre side oppe ved ribbebeina akkurat der de begynner,litt under de på en måte,.litt innunder ribbebeina og litt opp.og det blir verre når jeg er i aktivitet,og under stress så er det helt forferdelig..jeg vet ikke hva som er der,men jeg trodde det kunne være leveren siden legen sa at jeg ikke måtte ta så mye paracet pga han kan tenke at leverprøvene mine var forhøyet og da han kjente på meg var båder lever og milt forstørret...

.har ikke vondt i nakken heller...kanskje øm men det er sånne ferber smerter liksom,har feber på rundt mellom 38,7 til 39,9 men den variere mye mellom disse tallene pga frostannfall og så svetting.har hatt konstant vondt i halsen fra før siden 17 mai,dette har vedvart hele tiden og ikke kommet og gått...

den teltturen var som og helle bensin på bålet....og jeg angrer dypt på at jeg utsatte meg selv for det..

men denne merkelige nedsatte følelsen er skikkelig ubehagelig...og man ser det også om man ser etter liksom,smiler helt merkelig....

''men denne merkelige nedsatte følelsen er skikkelig ubehagelig...og man ser det også om man ser etter liksom,smiler helt merkelig....''

Hvis denne følelsen kom over natta, så kan du ta en tlf til legevakten å høre hva de mener du skal gjøre. Eller de kan kanskje gi deg et svar på hvorfor det er slik. Høres ut til at du har hatt mere enn nok. God bedring til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...