Gå til innhold

Bipolar II


lof

Anbefalte innlegg

Det ser ut som NHD har tatt sommerferie, men jeg tror det er noen av dere andre som kan svare.

Jeg ser at flere av dere har fått diagnosen Bipolar II. Hvordan fikk dere denne diagnosen? Hva fikk dere til å tro at det ikke bare var vanlig depresjon? Hvilke medisiner får dere? Virker de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipolar II-diagnose

Jeg var innom flere psykologer og leger som alle konkluderte med "depresjon - aktuell episode" eller hva det nå er de skriver. Det ble aldri spurt om hvordan jeg hadde det når ting gikk bra. For to år siden knakk jeg fullstendig og kom inn på DPS der jeg gikk gjennom en grundigere unersøkelse. Bl.a noen spørreskjemaer.

Jeg ble spurt om jeg hadde usedvanlig mye energi i peroder, om jeg ble lett irritert, om jeg snakket mye, om jeg var spesielt kreativ, om jeg gjorde impulshandlinger som shoppet bort lønna mi på en dag, hadde sex med mange uten tenke meg om, om jeg hadde kontroll på de tingene jeg evt gjorde i disse periodene. (At jeg hadde en viss kontroll gjorde at jeg fikk bip-II diagnose og ikke bip-I )

Jeg svarte ja på omtrent alle spørsmålene, og at jeg hadde en viss kontroll med det jeg drev på med. Det ble også spurt om hvor lange disse oppturene var, og om jeg hadde normalperioder uten verken depresjon eller overoppstemthet.

Jeg bruker medisinen Lamictal som virker kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Jeg beskrev faktisk første gang mitt problem her inne. Fikk svar fra NHD og andre om at det nok var BPII. Så etter hvert henviste legen min meg til poliklinikk for utredning. Der fikk jeg diagnosen bipolar II.

Medisinen jeg er satt på er Lamictal. Er fremdeles under opptrapping og har ikke kommet opp i terapeutisk nivå ennå. Derfor vet jeg ikke hvilken effekt jeg får ved rett dose, men håper selvsagt den virker bra mot lavenergifasene (depresjonene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beskrev faktisk første gang mitt problem her inne. Fikk svar fra NHD og andre om at det nok var BPII. Så etter hvert henviste legen min meg til poliklinikk for utredning. Der fikk jeg diagnosen bipolar II.

Medisinen jeg er satt på er Lamictal. Er fremdeles under opptrapping og har ikke kommet opp i terapeutisk nivå ennå. Derfor vet jeg ikke hvilken effekt jeg får ved rett dose, men håper selvsagt den virker bra mot lavenergifasene (depresjonene).

Kan du gi meg datoen på ditt opprinnelige innlegg, slik at jeg kan lese hva du skrev. Hva var nicket ditt den gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Kan du gi meg datoen på ditt opprinnelige innlegg, slik at jeg kan lese hva du skrev. Hva var nicket ditt den gang?

Hadde ikke brukt forumet før jeg skrev det innlegget. Har ikke i hodet når jeg skrev det, hva tittelen var eller hva jeg underskrev det med. Det er ikke skrevet nå i år, men i fjor i alle fall.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...