Gå til innhold

rar menstruasjon


Gjest En anelse slapp og bekymret.

Anbefalte innlegg

Gjest En anelse slapp og bekymret.

jeg har fått uregelmessig menstruassjon denne våren, fyrste blødnings dag for meg har vært 4/4, 8/5 og 30/6(7/7). Det er denne siste mensruasjon som jeg stusser over. Den startet med blodig utflod 30/6, som da varte i en uke, og så startet jeg å blø. Men mye minder enn ved vanlig menstruasjon, men friskt blod. utfloden var brunrød. Jeg var litt engslig for om jeg var gravid igjen, men tok en test den 18/6 og en den 5/7, og begge var negative. men elles er helsetilstanden min bra, tror jeg. Men er veldig trøtt og sover mye, er litt overvektig, med bmi på 28. Grunnen til at jeg var bekymret for om jeg var gravid igjen er at jeg bruker kondom som prevensjonsmiddel, men en kveld gjekk det litt fort og det var ti dager før den blodige utfloden startet. Jeg har tidligere vært plaget med uregelmessig menstruasjon, men etter at jeg fikk to barn så har jeg hatt rimlig stabil syklus på mellom 35-40 dager. Jeg jobber i en fysisk anstrengende jobb, og har mye på hjemmebane å ta meg av, har du noe svar å gi meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det ser ut til at du har utelukket graviditet. En mulighet er at du kan ha hatt en meget tidlig abort som ikke ga utslag på testen. Da vil neste menstruasjon komme etter av en måned. En annen mulighet er at du har hormonforstyrrelse med uregelmessig eller sviktende eggløsning. Ved tilstanden PCOS er det uregelmessig eggløsning, ofte overvekt og evt. unormal hårvekst. Fysisk anstrengende jobb og stress gir neppe slike forandringer. Hvis det fortsetter med uregelmessighet, kan du be din lege om henvisning til gynekolog. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...