Gå til innhold

Noen som kan mye om roser?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Vi har en rose i hagen og den er så nydelig og jeg skulle gjerne visst hva slags rose det er. Er det noen her inne som kan mye om roser?

Den står midt på plena og er altså ikke avhengig av vegg-støtte. Ca. 2,5 meter høy, noe tynn og pistrete nå, men etter en kraftig beskjæring av gamle og døde grener i fjor har den hatt et nydelig blomsterflor nå i sommer, er i ferd med å blomstre av nå. Blomstene er lys rosa, fylte i lag på lag innover, hvit i midten, men ingen veldig markert fargeforskjell innerst egentlig, ca. 6-8 cm i diameter kanskje. Svak og veldig behagelig duft. Finnes ikke torner på den. Det står altså midt på en plen, ganske så ubeskyttet mot vær og vind, ved havnivå i Sør-Trøndelag.

Jeg kan godt maile bilder om noen vil se dem. Mail meg gjerne - [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...