Gå til innhold

Arr etter selvskading


Gjest Anonym_nå2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym_nå2

Dessverre så har jeg spessielt på underarmen min mange hvite streker etter arr. Arrene er nå mange mange år gamle og synes selv ikke de er kjempefremtredende fæle eller noe som men veldig lett legger merke til. Antar likevel at folk legger merke til det og kanskje tenker sitt. Egentlig så har jeg så lyst å være ferdig med det. Jeg skammer meg over det men samtidig så er det fortid og jeg får ikke gjort noe med det. Vet at noen konsekvent går i langermede og går svært langt for å skjule arrene sine.

Egentlig så har jeg ikke nå lyst å plutselig begynne å dekke meg til.Når jeg ikke har begynt å gjøre det ennå og de bare er små hvite helt flate streker så har jeg ikke lyst å gjøre det. For meg ville det føles som å ta på en slags tvangstrøye , noe jeg egentlig ikke vil.Men fordi jeg er redd for hvordan andre skal reagere og hva de tenker. Det er rart jeg ikke har fått noen kommentarer og jeg lurer på om de ikke har lagt merke til det .De har ihvertfall hatt vett nok til å ikke spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest iiimmama

Det er ikke så ille når det er hvite streker... selv om de synes og folk kanskje forstår hva som har skjedd. Men det er ikke støtende og kvalmende å se på, i motsetning til digre feite knallrøde klumpete vablearr som noen har... Så da godtar folk det. Slipper å bli uvel og støtt. Har sett på psykiatriske avdelinger virkelig fæle tilfeller av selvskading, og de skal for all del vises frem...uggent.

Har selv arr, men de ser ikke så jævlige ut, jeg skjuler dem, men blir ikke støtt av andre hvite streker...

Men svære runde greier... guda meg hva vil de bevise?? En slags form for anoreksi, der de vil synes ved arr istedet for avmagring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arr kan vekke reaksjoner hos andre

Mange verken legger merke til eller reflekterer over hva slags arr du har. Men folk som har sett arr etter selvskading før, forstår at du har skadet deg selv.

I noen sammenhenger tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om noen evt. forstår at du har en bakgrunn som selvskader, mens i andre sammenhenger kan det være greit å ha kontroll på hvem som vet (og evt. fantaserer om) hva. Det finnes f.eks. enkelte typer jobbsammenheng hvor det kan være fornuftig å skjule arrene.

Hvis du har mye arr, så kommer de til å være synlige resten av livet. Derfor kan det være like greit å bestemme seg for i hvilken grad arrene skal skjules og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym_nå2

Mange verken legger merke til eller reflekterer over hva slags arr du har. Men folk som har sett arr etter selvskading før, forstår at du har skadet deg selv.

I noen sammenhenger tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om noen evt. forstår at du har en bakgrunn som selvskader, mens i andre sammenhenger kan det være greit å ha kontroll på hvem som vet (og evt. fantaserer om) hva. Det finnes f.eks. enkelte typer jobbsammenheng hvor det kan være fornuftig å skjule arrene.

Hvis du har mye arr, så kommer de til å være synlige resten av livet. Derfor kan det være like greit å bestemme seg for i hvilken grad arrene skal skjules og ikke.

Det er jeg enig i. Feks på jobbintervju. Etc.Har forøvrig tenkt å dra til en kosmetikkforetning å se om en god dekkkrem kan hjelpe.Nå har jeg veldig brune armer etter solen så de hvite strekene skiller seg ut.Merkerlig at jeg ikke har tenkt på det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et par stygge røde arr på overarmen, men jeg gidder ikke skjule dem i sommervarmen. Hender jeg får noen spørsmål, spesielt fra fulle folk. Men da serverer jeg alltid det samme historien om at jeg krasjet gjennom et glassdør en gang, så får de tro hva de vil. Det handler egentlig mest om at jeg driter i hva folk synes og tror om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armene mine er så ille nå at det vil ta mange år før jeg kan gå i t-skjorter ute.

Men når jeg ser folk med hvite streker på armen, og da selvfølgelig skjønner hva det er, så ser jeg på dem som utrolig modige, som sterke og trygge, at de tør gå i kortermet og ikke velger å skjule det.

Men enig i det noen sier under her, i noen settinger er det smart å skjule..f.eks overfor barn, i jobbintervju etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...