Gå til innhold

vekt...


uvitende......!

Anbefalte innlegg

uvitende......!

hei.

jeg lurer på hvor mye dere har gått opp i svangerskapet.

Jeg er i uke 35 og har snart gått opp 14 kg.. er det mye???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest harald hårfagre

Jeg er ikke gravid, men har gått opp 12 kg de siste to årene.

Men det var kanskje ikke det du lurte på? Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg tror ikke 14 kg opp når du er i uke 35 er for mye, nei. De siste ukene vil vekta ofte stabilisere seg og du går ikke like raskt opp.

Hvis du i utgangspunktet er stor/overvektig, bør du kanskje være litt forsiktig. I motsatt fall høres 14 kg helt greit ut.

Jeg er ganske slank og fikk vite at jeg burde gå opp minst 12 kg når jeg var gravid. Med eldstemann gikk jeg opp 15 kg (mye vann pga begynnende svangerskapsforgiftning) og med de to yngste gikk jeg opp 12 kg. Søsteren min gikk opp 30 kg og kiloene gikk mye raskere av med henne enn med meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Nei, 14 kg så sent i svangerskapet er ikke spesielt mye.

Jeg tror gjennomsnittet ligger på 12 kg.

Så lenge du spiser sunt og regelmessig, så skal du ikke bekymre deg. bare husk at du ikke behøver å "spise for to". Babyen krever ikke så mange ekstra kcalorier om dagen.

Mot slutten så er mye av vektoppgangen væske som bygger seg opp i kroppen. Dette vil forsvinne relativt raskt etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke spesielt mye, syns jeg, i hvert fall ikke hvis du var normalvektig før du ble gravid. Så lenge du er frisk og i form så vil jeg tippe at du er helt perfekt! :)

(Jeg er i uke 37 nå og har gått opp 23 kg. Det er jo strengt tatt mer enn anbefalt, men min jordmor sier at det absolutt ikke er noe å bekymre seg for fordi jeg var tynn i utgangspunktet og har vært i kjempeform gjennom hele svangerskapet. Antakeligvis er det mye vann, beina mine er som tømmerstokker:P)

Lykke til med innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

jeg er i uke 26 og har gått opp ca 10 kilo. så synes ikke du ar gått opp noe unormalt mye.. litt blir det jo altid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er snart 37 uker, og har gått opp 8 kg. Syns det er for lite, for jeg ser at rompa og lårene mine har forsvunnet enda mer... *sukk* Er det ikke det ene, er det det andre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt flott vil nå jeg si. :o) Ligger ikke snittet ved fullgodt svangerskap på rundt 15 kilo da? Min erfaring fra to svangerskap er at man ikke legger så mye på seg de siste ukene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lissi25

Jeg gikk opp 18, 5 kilo i graviditeten. Jeg spiste mye!! Hadde kjempematlyst. Jeg spiste og usundt innimellom. Fikk en liten baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...