Gå til innhold

Steke reker


Gjest kokkeline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker å bruke litt "hotte" krydder. Lager gjerne en liten marinade av olje hvitløk og chili som rekene trekker i en stund før steking. Har også fått fint resultat ved å ha litt chilipasta (sambal oelek) i panna sammen med rekene. Sambal Oelek kjøper du på glass i de fleste matbutikker. Men det kommer an på hva du liker selv. Prøv deg frem, men husk at rekene ikke skal steke lenge, da blir de gummiaktige og tørre. Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokkeline

Jeg liker å bruke litt "hotte" krydder. Lager gjerne en liten marinade av olje hvitløk og chili som rekene trekker i en stund før steking. Har også fått fint resultat ved å ha litt chilipasta (sambal oelek) i panna sammen med rekene. Sambal Oelek kjøper du på glass i de fleste matbutikker. Men det kommer an på hva du liker selv. Prøv deg frem, men husk at rekene ikke skal steke lenge, da blir de gummiaktige og tørre. Lykke til ;-)

Takk for tips! Prøver hvitløk og chilli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Legg dem i marinade av olje, chili, fersk ingefær, ketjap manis-saus, noen skjeer sweet chilisaus, hvitløk, hakka bladpersille og litt hakka løk. La ligge i 15 min og fres dem kjapt etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokkeline

Legg dem i marinade av olje, chili, fersk ingefær, ketjap manis-saus, noen skjeer sweet chilisaus, hvitløk, hakka bladpersille og litt hakka løk. La ligge i 15 min og fres dem kjapt etterpå. :)

Nam-nam, neste gang!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...