Gjest Psykologia16 Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Jeg er så sliten... Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Skulle ønske over alt i verden at jeg hadde snudd mens jeg ennå hadde sjansen, og gått tilbake til det gamle, mitt gamle liv... Jeg skjønte jo at det var galt å spise så lite. Jeg må ha skjønt det.. Jeg trodde jeg hadde kontroll, men jeg vet at jeg har mistet den. Anoreksien har kontrollen over livet mitt nå. Kan ikke bare noen ta tak i meg og riste meg, skrike til meg...! Si noe til meg som får meg til å innse hvor utrolig egoistisk og selvsentrert jeg er. Får meg til å glemme anoreksien for alltid... Er det egentlig mulig å bli frisk igjen etter anoreksi? Jeg mener, ikke tenke på mat noe mer enn det som er "normalt", aldri tenke på kalorier? Jeg prøver, jeg kjemper, men det er ikke lett... Hva hjelper det egentlig å spise mer når jeg tenker på mat hele dagen? Måltidene planlegges lang tid i forveien, jeg har som regel en "dagsplan", jeg har allerede bestemt meg når jeg skal spise og hva. Planlegger klokkesletter, mengde... Etter hvert måltid settes fokusen på neste. Tankene er sentrert rundt mat hele dagen. Vil jeg noen gang få tilbake livet mitt slik det var? Livet mitt nå er jo kun "fyllstoff" mellom hvert nøye planlagte måltid... Jeg orker ikke ha det slik, jeg er så utrolig sliten... Jeg gråter og skriker, men ingen ser det. Alt andre ser er bare smil... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28052-jeg-er-s%C3%A5-utrolig-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosen1 Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Vet du, det var som å lese om meg selv!!! Jeg sitter her og er kjempesliten jeg også, klarer nesten ikke å skrive, men jeg MÅTTE bare skrive noen ord til deg!!! Du skal vite at jeg føler sånn med deg!!! Håper virkelig du får hjelp snart!! Kan jeg spørre deg om noe? Hvis noen hadde tatt og ristet deg, ville du tatt imot hjelp da? Bare undrer. Ønsker deg bare det beste, og jeg ønsker også å "se på mat" som normalt. Er så slitsomt å ha det slik. Helt enig!! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28052-jeg-er-s%C3%A5-utrolig-sliten/#findComment-113752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psykologia16 Skrevet 25. mai 2001 Del Skrevet 25. mai 2001 Vet du, det var som å lese om meg selv!!! Jeg sitter her og er kjempesliten jeg også, klarer nesten ikke å skrive, men jeg MÅTTE bare skrive noen ord til deg!!! Du skal vite at jeg føler sånn med deg!!! Håper virkelig du får hjelp snart!! Kan jeg spørre deg om noe? Hvis noen hadde tatt og ristet deg, ville du tatt imot hjelp da? Bare undrer. Ønsker deg bare det beste, og jeg ønsker også å "se på mat" som normalt. Er så slitsomt å ha det slik. Helt enig!! Klem fra Hei Rosen1! Det var trist og høre at du også sliter som meg... Det er innmari hardt, jeg vet det! Faktisk får jeg hjelp, men vi har så vidt kommet igang. Jeg vil ut av dette, og jeg kjemper.. Men jeg er så fortvilet. Å innse at det jeg driver med er farlig og å øke matinntaket mitt gikk jo greit på en måte, men å bli kvitt de evige tankene om mat... Det er derfor jeg vil at noen skal riste meg. Riste anoreksien helt ut og vekk for alltid..! Det er så forferdelig, jeg føler at alle de gamle interessene mine på en måte blir lagt i "bakre rekke", sortert helt bakerst i hjernen. Foran står tankene om mat. Hvor blir det av MEG? Gode, gamle meg? Jeg kan for eksempel ikke glede meg til noe jeg skal gjøre lenger. Eller jo, jeg kan glede meg, men fokuset blir ikke bare på HVA jeg skal gjøre da, men mest på når jeg skal spise, hva jeg skal spise, om jeg skal smøre matpakke osv... Jeg orker ikke ha det sånn! Du, jeg håper det går bedre med deg snart og at du også får hjelp. Jeg håper at dette bare er en slags "overgangsperiode", og at ting vil gå lettere etterhvert. Men jeg blir så frustrert og fortvilet, for jeg får ikke de mattankene ut av hodet. Og jeg vil ha dem bort..! Jeg kjemper, jeg er innmari sliten og frustrert. Men mest av alt er jeg redd. Jeg er så redd for å aldri komme ut... Ønsker deg alt godt og lykke til videre! Vi skal greie det! Styrkeklemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28052-jeg-er-s%C3%A5-utrolig-sliten/#findComment-113761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosen1 Skrevet 25. mai 2001 Del Skrevet 25. mai 2001 Hei Rosen1! Det var trist og høre at du også sliter som meg... Det er innmari hardt, jeg vet det! Faktisk får jeg hjelp, men vi har så vidt kommet igang. Jeg vil ut av dette, og jeg kjemper.. Men jeg er så fortvilet. Å innse at det jeg driver med er farlig og å øke matinntaket mitt gikk jo greit på en måte, men å bli kvitt de evige tankene om mat... Det er derfor jeg vil at noen skal riste meg. Riste anoreksien helt ut og vekk for alltid..! Det er så forferdelig, jeg føler at alle de gamle interessene mine på en måte blir lagt i "bakre rekke", sortert helt bakerst i hjernen. Foran står tankene om mat. Hvor blir det av MEG? Gode, gamle meg? Jeg kan for eksempel ikke glede meg til noe jeg skal gjøre lenger. Eller jo, jeg kan glede meg, men fokuset blir ikke bare på HVA jeg skal gjøre da, men mest på når jeg skal spise, hva jeg skal spise, om jeg skal smøre matpakke osv... Jeg orker ikke ha det sånn! Du, jeg håper det går bedre med deg snart og at du også får hjelp. Jeg håper at dette bare er en slags "overgangsperiode", og at ting vil gå lettere etterhvert. Men jeg blir så frustrert og fortvilet, for jeg får ikke de mattankene ut av hodet. Og jeg vil ha dem bort..! Jeg kjemper, jeg er innmari sliten og frustrert. Men mest av alt er jeg redd. Jeg er så redd for å aldri komme ut... Ønsker deg alt godt og lykke til videre! Vi skal greie det! Styrkeklemmer fra Takk for svar!! Skjønner deg veldig godt, og NÅ skjønner jeg hva du mente med at du ønsket at noen kunne "riste" deg!! Klart man bare tenker på mat når man nekter å spise, eller bare tillater seg selv å spise litt av det som er "lov". Kroppen Må jo ha mat for å leve, så derfor er det jo naturlig også om man tenker teoretisk på det. Vel... det vet vi jo begge to er lettere sagt enn gjort!! Enda et bevis på at "hodet", tankene og følelsene styrer!! Jeg må planlegge dagen min for å vite om jeg kan være "trygg" når det gjelder maten. Ønsker mange ganger at jeg kunne ha et normalt forhold til livet og maten, men alt skjedde liksom så fort!! Plutselig så var jeg inne i en vond sirkel og, ja... kan bare ikke se det selv på en måte. Alle andre har det verre når det gjelder SF, og JEG trenger ikke hjelp, etc. Dette ble rotete, men.... Er så utrolig glad for at DU og andre får hjelp!!! Vet at det er tøft nå, og jeg tror kanskje at det kan være en periode som du må igjennom for å bli bedre. Håper STERKT på det!!! Føler virkelig med deg, og forstår!! Du virker som en herlig person, og jeg ønsker deg bare det beste!! Har hørt at det kan ta lang tid å bli frisk, men det viktigste er jo at man selv VIL! Lykke til, vennen min! Har du lyst til å maile med meg så er adressen [email protected] Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28052-jeg-er-s%C3%A5-utrolig-sliten/#findComment-113941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laila Sundgot Schneider, Lege Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Kjære Psykologia16! Du vil nok ikke kunne få tilbake akkurat det livet du hadde tidligere- da hele livet egentlig er i forandring, en stadig prosess, men du kan selvsagt få et liv uten spiseforstyrrelsen. Mange som har kjempet seg gjennom en spiseforstyrrelse beskriver at de opplever at de kanskje har et rikere liv enn tidligere, man har klart noe, mestret noe, bedre innsikt om seg selv og den verden de/vi lever i enn før sykdommen. Vi vet at det nytter å kjempe, våge å starte på veien til en forandring- selv om veien til bedring, opplevelsen av å være "frisk" for enkelte kan oppleves som en lang,lang tålmodighetsprøve. Du ønskes lykke til med å få kraft, mot, vilje og styrke til å starte på denne veien. Det viser seg at samtaleterapi kan være til stor hjelp for mange som lider av sf, derfor bør du nok kanskje søke hjelp, slik at du slipper å slite helt alene. En psykiater/psykolog kan gi deg støtte til å klare å holde ut, stå på, få bedre innsikt, ja en personlig vekst- lykke til på denne veien! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28052-jeg-er-s%C3%A5-utrolig-sliten/#findComment-114581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.