Gå til innhold

Dere som har brukt Pergo?! :)


Gjest spinnvilde

Anbefalte innlegg

Gjest spinnvilde

Jeg skal, dersom jeg ikke blir gravid i juli, settes på min første pergo-kur i august.

Hvor stor sjanse er det for tvillinger (eller flere) ? Noen som vet dette - og har evt opplevd det selv?

Hvor lang tid tok det før du ble gravid ved hjelp av pergo - og er en pergo-kur kun til en syklus? altså - må man ta flere tabletter ved neste mens evt?

Håper noen kan fortelle om erfaringer med dette...er litt spent, litt nervøs og samtidig litt engstelig - særlig for å få firlinger liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok min første, og eneste, Pergo-kur for snart ni måneder siden, og venter en gutt om tre uker. Ingen firlinger på meg, altså:) Jeg kan dessverre ikke svare på hvor stor sjansen er for flerlinger.

En Pergo-kur (altså en tablett daglig i fem dager) er for en syklus, ja. Tror det er vanlig å "hoppe over" en måned før man evt setter i gang med en ny kur, og da muligens med dobbel dose. Det bestemmer legen. Dette vet jeg ikke så altfor mye om siden jeg ble gravid på første forsøk med Pergo, men du kan lese mer her: http://www.felleskatalogen.no/ (søk på Pergotime)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinnvilde

Jeg tok min første, og eneste, Pergo-kur for snart ni måneder siden, og venter en gutt om tre uker. Ingen firlinger på meg, altså:) Jeg kan dessverre ikke svare på hvor stor sjansen er for flerlinger.

En Pergo-kur (altså en tablett daglig i fem dager) er for en syklus, ja. Tror det er vanlig å "hoppe over" en måned før man evt setter i gang med en ny kur, og da muligens med dobbel dose. Det bestemmer legen. Dette vet jeg ikke så altfor mye om siden jeg ble gravid på første forsøk med Pergo, men du kan lese mer her: http://www.felleskatalogen.no/ (søk på Pergotime)

Lykke til!

Takk for svar, dolores - og gratulerer med gutten du venter :)

Har lest på felleskatalogen nå, og blitt desto mer engstelig..Fikk du mange bivirkninger (les:ble du vanskelig å ha i hus?;)) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gjennom to kurer med Pergo. Det ble ingen graviditet ut av noen av kurene. Jeg fikk visstnok eggløsning, og vi hadde sex til de fastsatte tidene. Humørsvingingene var vanvittige ;)

Tablettene rekker bare til 1 kur, så du må ha nye til neste måned om det ikke blir noen graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dolores - og gratulerer med gutten du venter :)

Har lest på felleskatalogen nå, og blitt desto mer engstelig..Fikk du mange bivirkninger (les:ble du vanskelig å ha i hus?;)) ?

Nei, jeg merka ikke noen bivirkninger, og samboer'n påstår hardnakket at jeg ikke ble vanskelig å ha i hus.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at en Pergokur også har effekt på kroppen måneden etter, og at man derfor får annenhver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spinnvilde

Jeg tok min første, og eneste, Pergo-kur for snart ni måneder siden, og venter en gutt om tre uker. Ingen firlinger på meg, altså:) Jeg kan dessverre ikke svare på hvor stor sjansen er for flerlinger.

En Pergo-kur (altså en tablett daglig i fem dager) er for en syklus, ja. Tror det er vanlig å "hoppe over" en måned før man evt setter i gang med en ny kur, og da muligens med dobbel dose. Det bestemmer legen. Dette vet jeg ikke så altfor mye om siden jeg ble gravid på første forsøk med Pergo, men du kan lese mer her: http://www.felleskatalogen.no/ (søk på Pergotime)

Lykke til!

Nå spør jeg igjen, for jeg skjønte ikke det i felleskatalogen...skal pergon tas under mensen, eller kan den tas når som helst i 5 dager?

Får jo info av gyn på dette, men liker alltid sjekke opp en del selv, jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg igjen, for jeg skjønte ikke det i felleskatalogen...skal pergon tas under mensen, eller kan den tas når som helst i 5 dager?

Får jo info av gyn på dette, men liker alltid sjekke opp en del selv, jeg ;)

Mener å huske at jeg begynte på fjerde mensdag eller noe sånt? Tror ikke det er så langt fra sannheten i hvert fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Jeg ble skikkelig vanskelig å ha i hus, jeg! Men hva gjør vel det, når det ble resultat av det? Jeg hadde tre kurer, de to siste doble. Starta noen dager etter mens med tablettene. Hadde en mnd opphold etter hver kur fordi det visstnok virka neste mnd også, som Åsemor sa. Og det gjorde det jammen, for måneden etter siste kur satt innertieren. Da er alle bivirkninger glemt... Men det var nok effekt av de hormonene til at jeg hadde bestemt meg for at IVF ikke var noe for min kropp, og neppe noe for ekteskapet vårt heller, hi,hi.

Skal snart i gang med ny kur. Håper jeg kan få den så raskt som i august, for jeg har ikke så mye tid å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig vanskelig å ha i hus, jeg! Men hva gjør vel det, når det ble resultat av det? Jeg hadde tre kurer, de to siste doble. Starta noen dager etter mens med tablettene. Hadde en mnd opphold etter hver kur fordi det visstnok virka neste mnd også, som Åsemor sa. Og det gjorde det jammen, for måneden etter siste kur satt innertieren. Da er alle bivirkninger glemt... Men det var nok effekt av de hormonene til at jeg hadde bestemt meg for at IVF ikke var noe for min kropp, og neppe noe for ekteskapet vårt heller, hi,hi.

Skal snart i gang med ny kur. Håper jeg kan få den så raskt som i august, for jeg har ikke så mye tid å miste.

Kunne du starte på pergo'n ETTER mensen? Er det vanlig? Trodde man skulle starte under mensen, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...