Gå til innhold

Når en med unnvikende pf får barn


Gjest bipolar II-diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest bipolar II-diagnose

Jeg har tenkt mye på hva jeg kan gjøre for barnet mitt om jeg noen gang blir mamma. Jeg har unnvikende pf og ønsker selvsagt at barnet mitt ikke skal ha det som meg. Men hva gjør man? Prøver å finne en litt mer sosial pappa? Jeg har jo tatt etter mine foreldre som begge er ganske unnvikende (ingen diagnose så vidt jeg vet). Det ble aldri snakket om hjemme, så jeg bør vel fortelle hvorfor jeg gjør som jeg gjør og at de fleste andre gjør det litt annerledes.

Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest adversary of zealots

Jeg har en søster, som jeg regner med har unnvikende/engsetlig personlighet. Hun har stor sosial angst, men etter hun ble mor i en alder av 35 år, har det kommet frem at hun er mye sterkere enn hun trodde. Hun fikk seg en mann gjennom en annonse i noen som passer for meg, og alt gikk til det bedre. Fra å ha jobbet i jobber langt unner hennes kompetanse, og hatt nesten ingen venner o.l og mye angst, har hun blitt mye mye bedre. Tror det å få barn kan hente frem resurser hos folk som ellers er veldig unnvikende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få behandling for den unnvikende pfen, som kanskje ikke dine foreldre hadde mulighet til å få.

Finne en mer sosial pappa syns jeg var en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unnvikende

Det å få barn kan jo også lette det sosial. Det er jo lettere å komme i kontakt med andre med barn. Man kommer lettere inn i et sosialt nettverk (barnehage, skole, andre barns foreldre). Man merker vel best sin egen unnvikenhet når man skal greie alt alene, uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...