Gå til innhold

AD/AP og alkohol


Gjest D*lilith

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

På lørdag skal jeg reise på ferie med unger og venner,da blir det sikkert litt alkohol på turen.

Skal jeg la være å ta medisinene når jeg drikker?

Tar abilify morgen og fluoxetin kveld.....og vival etter behov : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

vivalen bør du nok droppe, ellers blir du lett veldig salig. Det er veldig vanedannende å mixe benzoer med alkohol, da det gir ekstra rus.. De andre kan jeg ikke svare på. Men jeg går selv på en atypisk antipsykotikum og en antideppresiv pille, og jeg kan drikke på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

vivalen bør du nok droppe, ellers blir du lett veldig salig. Det er veldig vanedannende å mixe benzoer med alkohol, da det gir ekstra rus.. De andre kan jeg ikke svare på. Men jeg går selv på en atypisk antipsykotikum og en antideppresiv pille, og jeg kan drikke på dem.

Med behov for disse tre medikamenter og ferie sammen med små barn, er totalavhold fra alkohol det eneste fornuftige. Må du likevel drikke:

Dropp Vival.

Ta de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antialko

Ikke drikk . Synes som alle må drikke hvis de skal ha det hyggelig.alkohol begynner å tar fullstendig overhånd. Du skriver og at det er unger med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk . Synes som alle må drikke hvis de skal ha det hyggelig.alkohol begynner å tar fullstendig overhånd. Du skriver og at det er unger med??

En skal heller ikke være "hysterisk" med tanke på alkohol. Å nyte alkohol er ikke det samme som å drikke seg dritings. Unger har ikke vondt av å se normal bruk av alkohol - som ett glass vin til maten, en likør til kaffen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Ikke drikk . Synes som alle må drikke hvis de skal ha det hyggelig.alkohol begynner å tar fullstendig overhånd. Du skriver og at det er unger med??

Har ikke tenkt å drikke meg full da ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest D*lilith

Med behov for disse tre medikamenter og ferie sammen med små barn, er totalavhold fra alkohol det eneste fornuftige. Må du likevel drikke:

Dropp Vival.

Ta de andre.

Må dikke for det gjør alle andre,men skal ikke drikke meg full da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dikke for det gjør alle andre,men skal ikke drikke meg full da...

"De andre" går vel ikke nødvendigvis på medikamenter som helst ikke skal kombineres med alkohol?

Noen får "atypiske reaksjoner" på alkohol når det blandes med medisiner. Kanskje ikke så ok om slike ting skulle skje mens dere var på ferie?

God tur, forresten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

"De andre" går vel ikke nødvendigvis på medikamenter som helst ikke skal kombineres med alkohol?

Noen får "atypiske reaksjoner" på alkohol når det blandes med medisiner. Kanskje ikke så ok om slike ting skulle skje mens dere var på ferie?

God tur, forresten :-)

Takk for det ; )

Hva er atypiske reaksjoner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ; )

Hva er atypiske reaksjoner da?

Du kan bli ekstremt lett påvirket, du kan bli helt slått ut både den dagen du drikker og i dagene etterpå. Jeg har selv opplevd det etter et halvt glass vin, i kombinasjon med AD og stress. Ble liggende rett ut på sofaen, fikk ikke med meg noe som helst av hva som skjedde resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Du kan bli ekstremt lett påvirket, du kan bli helt slått ut både den dagen du drikker og i dagene etterpå. Jeg har selv opplevd det etter et halvt glass vin, i kombinasjon med AD og stress. Ble liggende rett ut på sofaen, fikk ikke med meg noe som helst av hva som skjedde resten av kvelden.

Uff da...har "øvd" meg på å drikke jeg...sikkert derfor jeg glemmer så mye og at det er så mange "sorte hull" i hukommelsen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...