Gå til innhold

Hvor mye bør jeg betale?


Gjest ene-mamma

Anbefalte innlegg

Gjest ene-mamma

Ei 20 åring pleier sitte barnevakt om kvelden for meg (1 lite barn,) pleier å få 50 kr.timen, avrundet. Hun skal nå begynne en gang i blant å 1) hente barnet i barnehagen og ta det med hjem til oss 2) lage middag 3) spise med seg og barnet, etterpå ser barnet barne-tv, så kommer jeg. Ingen legging eller sånt for barnevakten, og ikke noe husarbeid annet enn middagslagingen.

Totalt sett tar dette 2,5 timer. Hvor mye syns dere det er rimelig å betale for dette? Er 150 kr for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mary Poppins

150kr er ikke mer enn 50kr timen. For en 20åring tror jeg minstelønn egentlig er rundt 95kr. Jeg ville betalt 250kr for 2,5 timer. Eller ihvertfal 200kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg mener

Hvis hun bor hjemme hos foreldrene sine så betaler hun ikke middag selv uansett, så det blir ikke sett på som noe bonus. Syns 150 kr høres lite ut. Ville betalt minst 200, kanskje 250 er passelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter en arbeidsdag er det ca. 600,- igjen når skatten er betalt. Av den får barnevakten 1/4 for 2,5 timers jobbing og mor har jobbet 7,5. Mtp at dette er svart arbeid, tilsvarer dette 220,- hvitt.

På den andre siden er barnevakten 20 år, og mest sannsynlig gull verdt for deg. Eg synes 180,- bør holde lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Etter en arbeidsdag er det ca. 600,- igjen når skatten er betalt. Av den får barnevakten 1/4 for 2,5 timers jobbing og mor har jobbet 7,5. Mtp at dette er svart arbeid, tilsvarer dette 220,- hvitt.

På den andre siden er barnevakten 20 år, og mest sannsynlig gull verdt for deg. Eg synes 180,- bør holde lenge.

600 netto for en arbeidsdag hørtes fryktelig lite ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 netto for en arbeidsdag hørtes fryktelig lite ut :P

120,- timen * 7,5 timer * 0,70 = 630 ,- (30% skatt)

Da er 240,- jammen mye å gi til barnevakten, synes nå eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagmamma

Jeg syns faktisk ikke det er for lite!

Registrerte dagmammaer (de som betaler skatt) her i området tar ca 200,- kr dagen pr barn. Og da syns jeg 250,- er for mye for ei jente på 20 år som skal passe barnet 2,5 time! Dagmammaer jobber langt flere timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

120,- timen * 7,5 timer * 0,70 = 630 ,- (30% skatt)

Da er 240,- jammen mye å gi til barnevakten, synes nå eg.

Ja, om man har minstelønn blir det mye, enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...