Gå til innhold

Flere barn


Gjest Ravddo

Anbefalte innlegg

Gjest Ravddo

Er lykkelig gift med ei flott kone å vi har eit godt samliv, men nå har vi fått eit luksus problem. Vi har fått tre flotte barn 10,7 og 1 år. Eg for min del er meir en godt fornøyd med disse tre flotte barna men min kone vil ha fleir. Hva gjør vi når den ein vil ha fleir og den andre ikkje vil ha fleir. Finst det ei fornuftig løysing på dette. Min kone blir snart desperat vis eg ikkje gjir meg og eg merker att dette går utover vårt gode samliv. Mvh fortvilet mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Conquisitio

Hvis din kone lykkes i å gi deg ett lykelig liv, dere har allerede flere barn og det virker ikke som om økonomien stanser dere. Kanskje den på 1 år hadde satt pris på en leke venn(inne)?

Slik som du beskriver saken, virker det faktisk som om din kone fortjener så mange barn hun vil ha. Alle mennesker blir vonde å ha med å gjøre når de ikke får som fortjent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvis din kone lykkes i å gi deg ett lykelig liv, dere har allerede flere barn og det virker ikke som om økonomien stanser dere. Kanskje den på 1 år hadde satt pris på en leke venn(inne)?

Slik som du beskriver saken, virker det faktisk som om din kone fortjener så mange barn hun vil ha. Alle mennesker blir vonde å ha med å gjøre når de ikke får som fortjent :-)

For et latterlig svar. Fortjener noen å få barn fordi de er snille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvorfor vil hun ha flere? Føler hun at hun begynner å bli gammel og vil vise at hun fortsatt er ung og fertil?

Hvor imot å få barn er du? Kan du leve med å få et barn til? Er det kun snakk om et barn til, eller tror du hun vil kreve enda mer?

Hvis du ikke er helt imot tanken så bli enig med henne om at siden det er hun som ønsker et barn til så sterkt så er det hun som må ta mesteparten av arbeidet. Hun kan ikke forvente/kreve at du skal stå opp om nettene osv. osv. Dette er noe hun ønsker, og da må hun ta ansvaret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil hun ha flere? Føler hun at hun begynner å bli gammel og vil vise at hun fortsatt er ung og fertil?

Hvor imot å få barn er du? Kan du leve med å få et barn til? Er det kun snakk om et barn til, eller tror du hun vil kreve enda mer?

Hvis du ikke er helt imot tanken så bli enig med henne om at siden det er hun som ønsker et barn til så sterkt så er det hun som må ta mesteparten av arbeidet. Hun kan ikke forvente/kreve at du skal stå opp om nettene osv. osv. Dette er noe hun ønsker, og da må hun ta ansvaret selv.

''Hvis du ikke er helt imot tanken så bli enig med henne om at siden det er hun som ønsker et barn til så sterkt så er det hun som må ta mesteparten av arbeidet. Hun kan ikke forvente/kreve at du skal stå opp om nettene osv. osv. Dette er noe hun ønsker, og da må hun ta ansvaret selv.''

Dette er jeg ikke enig i. Enten får man ta de barna som kommer på strak arm, eller la være å få dem. Man kan ikke i et samliv ha et opplegg der det fjerde barnet er først og fremst den enes ansvar fordi det var den som ville ha det barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din kone lykkes i å gi deg ett lykelig liv, dere har allerede flere barn og det virker ikke som om økonomien stanser dere. Kanskje den på 1 år hadde satt pris på en leke venn(inne)?

Slik som du beskriver saken, virker det faktisk som om din kone fortjener så mange barn hun vil ha. Alle mennesker blir vonde å ha med å gjøre når de ikke får som fortjent :-)

''Slik som du beskriver saken, virker det faktisk som om din kone fortjener så mange barn hun vil ha. ''

En usedvanlig fjern ting å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hvorfor vil hun ha flere? Føler hun at hun begynner å bli gammel og vil vise at hun fortsatt er ung og fertil?

Hvor imot å få barn er du? Kan du leve med å få et barn til? Er det kun snakk om et barn til, eller tror du hun vil kreve enda mer?

Hvis du ikke er helt imot tanken så bli enig med henne om at siden det er hun som ønsker et barn til så sterkt så er det hun som må ta mesteparten av arbeidet. Hun kan ikke forvente/kreve at du skal stå opp om nettene osv. osv. Dette er noe hun ønsker, og da må hun ta ansvaret selv.

Første avsnittet ditt er jeg helt enig i, men det siste der blir helt feil!

Stakkars unge som etterhvert vil skjønne at han/hun kun er mammas ansvar, for pappa ville jo egentlig ikke ha ham/henne :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvorfor vil hun ha flere? Føler hun at hun begynner å bli gammel og vil vise at hun fortsatt er ung og fertil?

Hvor imot å få barn er du? Kan du leve med å få et barn til? Er det kun snakk om et barn til, eller tror du hun vil kreve enda mer?

Hvis du ikke er helt imot tanken så bli enig med henne om at siden det er hun som ønsker et barn til så sterkt så er det hun som må ta mesteparten av arbeidet. Hun kan ikke forvente/kreve at du skal stå opp om nettene osv. osv. Dette er noe hun ønsker, og da må hun ta ansvaret selv.

Enig med Morsan - har man barn, så har man barn, en kan da ikke frasi seg ansvaret for "bryderiet", slik du foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis din kone lykkes i å gi deg ett lykelig liv, dere har allerede flere barn og det virker ikke som om økonomien stanser dere. Kanskje den på 1 år hadde satt pris på en leke venn(inne)?

Slik som du beskriver saken, virker det faktisk som om din kone fortjener så mange barn hun vil ha. Alle mennesker blir vonde å ha med å gjøre når de ikke får som fortjent :-)

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei! Generelt fraråder jeg par å lage barn før de begge er enige om å ville bli foreldre sammen. Når du ikke ønsker å få flere barn, må din kone finne seg i at dere er uenige. Men det er jo lettere sagt enn gjort. Dere må ta en skikkelig prat om dette, og bruke nok tid til å forklare hverandre hva som ligger bak avgjørelsen til hver av dere. Når det er avklart. er utfordringen å akseptere at dere mener forskjellig. Og så vise respekt ved at det faktisk er slik. Det er vanskelig å ha respekt for noe en er så dypt uenig i, men hvis parforholdet skal overleve, må samspillet klare å tåle uenigheter. Jeg forstår at du synes 3w barn er nok, men det er neppe det argumentet din kone trenger. Hun er åpenbart glad i en større barneflokk. Tenk gjennom hva det er som gjør at du ikke vil ha flere. ER det merarbeidet, er det for mye barn er for lite samliv? Forsøk å ikke avfeie din kone med grunnløse meninger. Det holder ikke i lengden. Men forstår hun hva som ligger bak, kan det være lettere å aksepere at du ikke vil. Lykke til! Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei! Generelt fraråder jeg par å lage barn før de begge er enige om å ville bli foreldre sammen. Når du ikke ønsker å få flere barn, må din kone finne seg i at dere er uenige. Men det er jo lettere sagt enn gjort. Dere må ta en skikkelig prat om dette, og bruke nok tid til å forklare hverandre hva som ligger bak avgjørelsen til hver av dere. Når det er avklart. er utfordringen å akseptere at dere mener forskjellig. Og så vise respekt ved at det faktisk er slik. Det er vanskelig å ha respekt for noe en er så dypt uenig i, men hvis parforholdet skal overleve, må samspillet klare å tåle uenigheter. Jeg forstår at du synes 3w barn er nok, men det er neppe det argumentet din kone trenger. Hun er åpenbart glad i en større barneflokk. Tenk gjennom hva det er som gjør at du ikke vil ha flere. ER det merarbeidet, er det for mye barn er for lite samliv? Forsøk å ikke avfeie din kone med grunnløse meninger. Det holder ikke i lengden. Men forstår hun hva som ligger bak, kan det være lettere å aksepere at du ikke vil. Lykke til! Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...