Gå til innhold

Ibuprofen og litium/lithionit


Gjest ellen2

Anbefalte innlegg

Gjest ellen2

Jeg har brukt lithionit i to år (ble syk, fikk diagnosen bipolar 1 for fire år siden). Jeg leser at man ikke skal ta ibux o.l. når man bruker litium. Men jeg har innimellom sterk hodepine som paracetamol ikke virker på. Denne har jeg hatt i mange år og vært utredet for. Den skyldes hovne bihuler, bruker rhinicort spray, men likevel blir det ille noen ganger.

Jeg tar derfor ibux 2 - 3 ganger i mnd. Jeg har aldri merket noe når jeg tar dem. Hvorfor kan en ikke bruke ibux i kombinasjon med litium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Denne bruken kan du fortsette med uten fare.

2. Om en bruker Ibux eller andre NSAID relativt fast over lengre tid, kan serumkonsentrasjonen av litium endres. Som en følge av dette kan det være nødvendig med en doseendring. Det samme om en da etter en tid slutter med NSAID. Da må en justere litiumdosen tilbake.

Verre er det ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellen2

1. Denne bruken kan du fortsette med uten fare.

2. Om en bruker Ibux eller andre NSAID relativt fast over lengre tid, kan serumkonsentrasjonen av litium endres. Som en følge av dette kan det være nødvendig med en doseendring. Det samme om en da etter en tid slutter med NSAID. Da må en justere litiumdosen tilbake.

Verre er det ikke :-)

Tusen takk for klart og greit svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...