Gjest ellen2 0 0 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Jeg har brukt lithionit i to år (ble syk, fikk diagnosen bipolar 1 for fire år siden). Jeg leser at man ikke skal ta ibux o.l. når man bruker litium. Men jeg har innimellom sterk hodepine som paracetamol ikke virker på. Denne har jeg hatt i mange år og vært utredet for. Den skyldes hovne bihuler, bruker rhinicort spray, men likevel blir det ille noen ganger. Jeg tar derfor ibux 2 - 3 ganger i mnd. Jeg har aldri merket noe når jeg tar dem. Hvorfor kan en ikke bruke ibux i kombinasjon med litium? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater 33 514 1 010 Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 1. Denne bruken kan du fortsette med uten fare. 2. Om en bruker Ibux eller andre NSAID relativt fast over lengre tid, kan serumkonsentrasjonen av litium endres. Som en følge av dette kan det være nødvendig med en doseendring. Det samme om en da etter en tid slutter med NSAID. Da må en justere litiumdosen tilbake. Verre er det ikke :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ellen2 0 0 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 1. Denne bruken kan du fortsette med uten fare. 2. Om en bruker Ibux eller andre NSAID relativt fast over lengre tid, kan serumkonsentrasjonen av litium endres. Som en følge av dette kan det være nødvendig med en doseendring. Det samme om en da etter en tid slutter med NSAID. Da må en justere litiumdosen tilbake. Verre er det ikke :-) Tusen takk for klart og greit svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.