Gå til innhold

Bipolar 1, hurtige svingninger


Finefine

Anbefalte innlegg

Jeg har Bipolar 1 uten ekte psykotiske episoder. Har vært bra siden 2004 med medisinen Lamictal 500 mg og Sertralin 100 mg. Har økt Sertalinen med 50-100 mg ved behov og så gått tilbake til 100 mg. Avsluttet kontakten med psykiater i 2005 fordi han la ned privatpraksisen sin.

Nå har jeg fått hurtige svingninger. 10-12 dager hypomani, så depresjon. Er nå svært deprimert og tenkte på selvmord igjen i natt.

Må nevne at jeg økte dosen Sertralin i mai og reduserte igjen ca 1.juli.

Tenkte på å ringe noen i natt (legavakt eller 113).

Så selvmordstankene er ikke så ille som før jeg ble riktig medisinert.

I epikrisen til fastlegen (2005) skrev psykiateren at han kan kontaktes hvis det er behov for spesialisthjelp.

Jeg har vært bra i denne perioden og har derfor aldri hatt behov for fastlegen.Terskelen er høy.

Kan jeg selv kontakte psykiateren?

Vi hadde et godt forhold, jeg misbrukte aldri tilbudet hans om å ringe når som helst. Jeg ringte alltid i telefontida selv om jeg fikk både mobilnummeret og hjemmenummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Du kan kontakte psykiateren.

2. Jeg tror du har fått "Rapid cycling". 25% får det. Denne forverres av AD, så løsningen _kan_ være å slutte med Sertralin/Zoloft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...