Finefine Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har Bipolar 1 uten ekte psykotiske episoder. Har vært bra siden 2004 med medisinen Lamictal 500 mg og Sertralin 100 mg. Har økt Sertalinen med 50-100 mg ved behov og så gått tilbake til 100 mg. Avsluttet kontakten med psykiater i 2005 fordi han la ned privatpraksisen sin. Nå har jeg fått hurtige svingninger. 10-12 dager hypomani, så depresjon. Er nå svært deprimert og tenkte på selvmord igjen i natt. Må nevne at jeg økte dosen Sertralin i mai og reduserte igjen ca 1.juli. Tenkte på å ringe noen i natt (legavakt eller 113). Så selvmordstankene er ikke så ille som før jeg ble riktig medisinert. I epikrisen til fastlegen (2005) skrev psykiateren at han kan kontaktes hvis det er behov for spesialisthjelp. Jeg har vært bra i denne perioden og har derfor aldri hatt behov for fastlegen.Terskelen er høy. Kan jeg selv kontakte psykiateren? Vi hadde et godt forhold, jeg misbrukte aldri tilbudet hans om å ringe når som helst. Jeg ringte alltid i telefontida selv om jeg fikk både mobilnummeret og hjemmenummeret. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. juli 2007 Skrevet 11. juli 2007 1. Du kan kontakte psykiateren. 2. Jeg tror du har fått "Rapid cycling". 25% får det. Denne forverres av AD, så løsningen _kan_ være å slutte med Sertralin/Zoloft. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.