Gå til innhold

Permisjon m/ Lønn


Lunepunen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tror selv jeg er ca 10 uker på vei, og har vært sykmeldt fra jobb siden 2 juni...

Men nå 20 juli går kontrakten min ut... så da står jeg uten jobb!

Formen er fortsatt dårlig så jeg klarer ikke å komme meg i jobb, men jeg har uansett ikke jobb fra 20 juli....

Så nå sitter jeg her fortvilet over situasjonen...

Jeg har ikke vært i form til å søke på andre jobber, og jeg får ikke forlenget kontrakten ved nåværende jobb!

Men vi er helt avhengige av at jeg får lønn i permisjonen... men da må jeg ha jobbet 6 av 10 mnd...

Jeg studerer, fjernundervisning ved siden av men får ikke støtte fra lånekassen.

Hva ville dere gjort i en slik situasjon??

Jeg er nesten avhengig av å bli sykmeldt hele svangerskapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym gravid doler

Jeg tror jeg ganske sikkert at jeg ikke hadde blitt sykmeldt med mindre jeg var døden nær når jeg hadde så kort tid til kontrakten gikk ut... (Dette er MEG da, jeg ser nesten aldri noen grunn til at jeg ikke skal kunne jobbe, uansett hvor dårlig jeg er eller hvor vondt jeg har noe sted. Ikke å anbefale i lengden).

Dette for å få prøvd å få forlenga kontrakta og for å opparbeide rett til sykepenger, fødselspenger osv. Var jeg i dine sko hadde jeg gjort alt for å komme på beina igjen, prøve å få forlenget kontrakta og søkt som f.. på jobber. Dersom du ikke har opparbeidet deg rett til fødselspenger så er du ganske fucked økonomisk det året du skal ha permisjon. Men er du ikke i stand til å jobbe overhodet så er dette selvsagt veldig dårlige råd i din situasjon, du må først og fremst tenke på barnet og egen helse. Kan du se for deg at det fins andre løsninger enn at du er 100 % sykmeldt? Er det noen arbeidsoppgaver du kan klare selv om du er syk?

Mulig du har rett på sykepenger selv når du står uten kontrakt, det må du sjekke med NAV..

Lenke til kommentar
Del på andre sider