Gå til innhold

litium i syden


Gjest wanttostayhealthy

Anbefalte innlegg

Gjest wanttostayhealthy

er forvirra.

legen er på ferie.

Jeg reiser til syden snart og da sa legen min at jeg enten skulle kjøpe salttabletter eller ta halvdose på kvelden, eller skal jeg gjøre begge deler???

Eller skal jeg bare ta morgendose??

Bruker 83 mg morgen og 83 mg kveld, tror jeg kunne dele kveldsdosen i to og ta halv tablett på kvelden, men så ringte jeg et sted for å spørre og da sa personen at jeg bare skulle ta morgendose

Hva er disse salttablettene?

Jeg får jo sikkert i meg for mye salt uansett fra kosten min! Skal skjerpe meg altså. Men...

forvirra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Litiumkonsentrasjonen i blodet er avhengig av veskebalansen. Som litiumbruker i syden skal du være spesielt oppmerksom på å få i deg nok drikke. Hva er nok? Det ser du lettest på fargen på urinen og hyppigheten av vannlating.

Om du er i tvil om du greier å opprettholde veskebalansen, kan du ta halv dose den korte tiden du er der, feks ve då ta kun morgendose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wanttostayhealthy

Litiumkonsentrasjonen i blodet er avhengig av veskebalansen. Som litiumbruker i syden skal du være spesielt oppmerksom på å få i deg nok drikke. Hva er nok? Det ser du lettest på fargen på urinen og hyppigheten av vannlating.

Om du er i tvil om du greier å opprettholde veskebalansen, kan du ta halv dose den korte tiden du er der, feks ve då ta kun morgendose.

da forstår jeg. takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...