Gå til innhold

Fotstopp?


ilaria

Anbefalte innlegg

Hvordan ser egentlig fotsopp ut?

Det har begynt å klø veldig OPPÅ tærne mine, på begge føtter. Har tilbragt mange lange dager i tette (og vonde sko dessverre), og det lukter ikke alltid blomster når jeg tar av meg skoene. Bruker mange forskjellige par sko dog, men problemet vedvarer (med lukt), og nå har altså denne kløinga begynt, og vart i ca 10 dager. Det glør helt hinsides, og huden var først blank og glatt og er nå blitt litt tørr. Men det er ingen synlige sprekker eller noe og det klør som sagt oppå tærne, også litt under og mellom hver tå, men mest oppå.

Kan det være fotsopp?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være fotsopp ja, så kjøp Canesten på apoteket, reseptfri, og smør på. Det tror jeg nesten sikkert vil hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fotsopp ja, så kjøp Canesten på apoteket, reseptfri, og smør på. Det tror jeg nesten sikkert vil hjelpe.

Canesten virker best mot sopp i underlivet. Fotsoppen skyldes et annet slag sopp og trenger annen type behandling. Se: http://www.fotsopp.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke dette som er de typiske tegnene på fotsopp (som er sprekker mellom de minste tærne), men det kan jo godt være at det arter seg på denne måten hos noen.

Canesten fungerer mot sopp, men jeg ville forsøkt Lamisil, det er en krem du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Brukes i en uke. Om du da blir bra er det jo flott, og om du ikke blir det, så har du i alle fall utelukket fotsopp. Da bør du kanskje heller ta en tur til legen og få undersøkt føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Også hatt fotsopp

Høres ut som fotsopp ja! Bli kvitt det med Canesten eller annen behandling. Etterpå holder du det borte ved å smøre deg med Vademecum mellom tærne etter dusjen hver morgen. Det er sterkt desinfiserende og har hjulpet meg iallefall. Jeg bruker det også på neglene, har blitt kvitt neglesopp på tre negler ved hjelp av Vademecum. Filer i tillegg negloverflaten en gang i uken på skadet negl. Dette hjalp meg selv om andre legemidler ikke tok neglesoppen.

I tillegg bytter du som du gjør ofte sko, KUN sko av ekte skinn hvis du bruker tette sko. Om sommeren holder du deg til sandaler så ofte du kan. Inne burde du gå barbent så ofte som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...