Gå til innhold

Termin???


Gjest usikker_83

Anbefalte innlegg

Gjest usikker_83

heisann jeg sluttet med p piller for litt over to mnd siden, første mens kom 5 dager seinere enn vandelig og varte bare 2,3 dager med lite blødning. Tok en test da, men den viste ikke gravid. Den neste mensen uteble og da testet jeg positivt, men kunne den første mensen ha vært festeblødninger??? Ble litt usikker etter å ha lest litt om det...... Detter er første gang for meg, så er mye nytt å sette seg inn i. Er forrsten 24 år vis det skulle ga noe å si. Hilsen usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det litt som du, bare at min første blødning kom en uke FØR forventet mens (det er det som er det vanligste ved festeblødninger), men en test etterpå viste nagativ. Etter neste utblitt mens, fikk jeg positiv test.

Jeg trodde først jeg var gravid fra den første blødningen likevel, men fikk avkreftet dette på ultralyd. Den første, korte blødningen var antageligvis en tidlig, tidlig "abort".

Jeg vil tippe at det samme gjelder deg, i allefall at graviditeten stammer fra den siste måneden. Du tok testen etter forventet menstruasjon, ikke sant? Altså, når du da skal regne termin, regner du fra første dagen på den siste, lille blødningen du hadde, selv om den ikke kom til riktig tid. Dette kan du gjøre på www.babyverden.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke mulig å fastslå termin uten at du har vært på ultralyd. Det vil være lurt å få det utført før den vanlige ultralyd ved 18 uker. Det med festeblødning er ikke noe reelt begrep, så det skal du ikke stole på. I og med at testen først var positiv etter den uteblitte menstruasjon, er det vel den du må gå ut fra. Snakk med fastlegen å få legen til å bestille en time for deg relativt raskt. Lykke til med svangerskapet. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...