Gå til innhold

Angst


Orio

Anbefalte innlegg

"Angst er når de beste av oss ikke orker mer."

En jeg har kontakt med i kommunen hørte denne definisjonen på et kurs, og delte den med meg. Nå vil jeg dele den med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mye rart man skal høre

Latterligste jeg har hørt. Angst er vel heller når de svakeste ikke orker mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterligste jeg har hørt. Angst er vel heller når de svakeste ikke orker mer.

Jeg har alltid vært den sterkeste i familien o venneflokken. Den som aller kommer til med sine betroelser og sorger. I fjor begynte jeg å utvikle en angst. Tror ikke akkurat du skal kalle folk med angst for svake mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterligste jeg har hørt. Angst er vel heller når de svakeste ikke orker mer.

Merkelig at du ikke skrev når de svakeste ikke gidder mer.

Jeg går ut fra at du ikke er plaget av angst selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg vet ikke om jeg synes den er så fantastisk den der altså.... Jeg liker ikke den der "de beste av oss", -fordi det fremhever en gruppe mennesker, "flinkisene". Alle kan få angst og jeg finner det mer treffende når man omtaler angst som noe et tenkende menneske får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg synes den er så fantastisk den der altså.... Jeg liker ikke den der "de beste av oss", -fordi det fremhever en gruppe mennesker, "flinkisene". Alle kan få angst og jeg finner det mer treffende når man omtaler angst som noe et tenkende menneske får.

Er forsåvidt enig med deg, men det er likevel litt godt å få høre, ikke bare en masse formaninger (kanskje mest fra meg selv) om å ta meg sammen og stemmen som sier jeg er et dårlig menneske fordi jeg har angst.

Min egen, hjemmesnekrede teori er at angst henger sammen med fantasi. Det krever jo litt forestillingsevne å komme på alle katastrofene som kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xbellax

Er forsåvidt enig med deg, men det er likevel litt godt å få høre, ikke bare en masse formaninger (kanskje mest fra meg selv) om å ta meg sammen og stemmen som sier jeg er et dårlig menneske fordi jeg har angst.

Min egen, hjemmesnekrede teori er at angst henger sammen med fantasi. Det krever jo litt forestillingsevne å komme på alle katastrofene som kan komme.

no brain, no pain!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterligste jeg har hørt. Angst er vel heller når de svakeste ikke orker mer.

Der tar du helt feil. Min beste venninne har slitt med angst i mange, mange år, men jeg kjenner ingen som er så sterk og tøff som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mye rart man skal høre

Merkelig at du ikke skrev når de svakeste ikke gidder mer.

Jeg går ut fra at du ikke er plaget av angst selv?

Jo. har vært plaget med masse angst. Og aldri har jeg vært så svak som da. "Og de beste av oss"... Hva med de som aldri får angst? De er kanskje ikke medregnet som "de beste"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. har vært plaget med masse angst. Og aldri har jeg vært så svak som da. "Og de beste av oss"... Hva med de som aldri får angst? De er kanskje ikke medregnet som "de beste"?

Du som selv har slitt med angst vet kanskje hvor lett det er å bebreide seg selv for ikke å være sterk nok, ikke å være flink nok etc. Det jeg ville var å si at det ikke er sannheten. Vi kan alle til tider trenge en motvekt til alle selvbebreidelsene vi er så flinke med.

Hvordan greide du å bli kvitt angsten? Det må da ha krevd en god del styrke? Eller lå du bare sammenrullet og ventet på at den skulle gå over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...