Gå til innhold

graviditet utenfor livmor


Gjest prikkeline1

Anbefalte innlegg

Gjest prikkeline1

Jeg har fått påvist gravititet utenfor livmor, og har blødd snart i tre uker. i de to første ukene steg hcg verdiene mine, mens nå hadde den sunket litt. De bestemte seg for å gi meg en sprøyte med cellegift i.m i stedet for å operere. De så det var noe på den ene egglederen, vil det forsvinne helt av seg selv som en annen abort? ser av og til at blodet som kommer er litt grumsete, og jeg blør moderat enda. Kan det være graviditteten som driver og går til grunne da? og hvis den hadde sunket litt før jeg fikk sprøyte, kan det være tegn på at kroppen begynte å ordne på det selv? Jeg tenker mye på dette i og med jeg vet faren ved indre blødning hvis det skulle sprekke. Men vet ganske sikkert at det ikke er mange ukene gammelt. kanskje en fire til fem uker. De så litt blod innvendig i buken, men gjorde ikke noe med det. fortalte at det var derfor jeg hadde litt smerter, for kroppen ser på det som "gift" er det farlig å nyte noen glass vin mens dette holder på? er bedt i bursdag til helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

graviditet utenfor livmor Jeg har fått påvist gravititet utenfor livmor, og har blødd snart i tre uker. i de to første ukene steg hcg verdiene mine, mens nå hadde den sunket litt. De bestemte seg for å gi meg en sprøyte med cellegift i.m i stedet for å operere. De så det var noe på den ene egglederen, vil det forsvinne helt av seg selv som en annen abort? ser av og til at blodet som kommer er litt grumsete, og jeg blør moderat enda. Kan det være graviditteten som driver og går til grunne da? og hvis den hadde sunket litt før jeg fikk sprøyte, kan det være tegn på at kroppen begynte å ordne på det selv? Jeg tenker mye på dette i og med jeg vet faren ved indre blødning hvis det skulle sprekke. Men vet ganske sikkert at det ikke er mange ukene gammelt. kanskje en fire til fem uker. De så litt blod innvendig i buken, men gjorde ikke noe med det. fortalte at det var derfor jeg hadde litt smerter, for kroppen ser på det som "gift" er det farlig å nyte noen glass vin mens dette holder på? er bedt i bursdag til helgen.. – prikkeline1 Skrevet 2007.07.12 19:58 av prikkeline1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Mette Moen, Gynekolog

Jeg holder på å sjekke mine svar etter hjemkomst fra ferie og ser at du bare fikk gjentatt ditt spørsmål. Beklager så meget. Nå er det vel for sent med nytte av svaret. Jeg håper Webmaster på Doktoronline sletter betalingen.

Så mine svar:

Graviditeten vil visne hen og restene suges opp av kroppen. Slik skjer det nok med ganske mange graviditeter i og utenfor livmoren: kroppen ordner selv opp.

Det blod som kommer ut via skjeden er egentlig ikke fra selve graviditeten, men fra livmorslimhinnen som har vært påvirket av graviditetshormonene.

Hvis HCG-mengden (svangerskapshormonet ) reduseres kan det tyde på at graviditeten har stoppet opp, er ved å gå til grunne.

Jeg håper du tok et glass vin til festen!

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...