Gå til innhold

Legevakta st olav


Lunepunen

Anbefalte innlegg

Ja, det endte med at jeg dro på legevakta i dag...

Men makan, skulle ønske jeg droppa det!!

Vedkommende bagatelliserte alt jeg sa, om smertene og bekymringene!!

Spurte om hva jeg måtte gjøre for å få ul for å se om alt er bra, og om hvor mye jeg måtte betale...

Fikk bare beskjed om at jeg måtte gå hjem å slappe av, d ordner seg som oftest!

Dette er andre gang jeg blir møtt slik på legevakta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest legevakta kan ikke sende alle på sykehus

Det er helt vanlig å ha noe smerter så tidlig i svangerskapet - og man tar ikke ultralyd på legevakta. Henvend deg til jordmor/fastlege istedet, du. Evt spander på deg en privat ul (ca 600,-) hos privatpraktiserende gynekolog. Husk at hvis legevakta sendte alle bekymrede pasienter rett videre i systemet hadde det ikke vært tid til deg når du virkelig var i trøbbel, f.eks ved styrtblødning el andre alvorlige tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å ha noe smerter så tidlig i svangerskapet - og man tar ikke ultralyd på legevakta. Henvend deg til jordmor/fastlege istedet, du. Evt spander på deg en privat ul (ca 600,-) hos privatpraktiserende gynekolog. Husk at hvis legevakta sendte alle bekymrede pasienter rett videre i systemet hadde det ikke vært tid til deg når du virkelig var i trøbbel, f.eks ved styrtblødning el andre alvorlige tegn.

Jeg har tatt ultralyd 2 ganger tidligere ved at jeg har kommet inn på legevakta.

Det er greit at det kanskje ikke var noe forferdelig galt, men for meg så er mine bekymringer og smerter vonde å ha... og da er det ikke godt å bli møtt med noen som bagatelliserer dine smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senitia

Jeg har tatt ultralyd 2 ganger tidligere ved at jeg har kommet inn på legevakta.

Det er greit at det kanskje ikke var noe forferdelig galt, men for meg så er mine bekymringer og smerter vonde å ha... og da er det ikke godt å bli møtt med noen som bagatelliserer dine smerter.

Om du allerede har fått to UL på legevakta, skjønner jeg godt at du får beskjed om å dra hjem.

Ærlig talt, det får være måte på hysteri. OM det skulle være en spontabort e.l, er det uansett ikke noe legene kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du allerede har fått to UL på legevakta, skjønner jeg godt at du får beskjed om å dra hjem.

Ærlig talt, det får være måte på hysteri. OM det skulle være en spontabort e.l, er det uansett ikke noe legene kan gjøre.

Jeg har fått ul i forbindelse med sykdommer ja... ved å komme inn via legevakta!!

Vedkommende jeg svarte mente at man fikk ikke ul på legevakta, men jeg har fått det i 2 tidligere tilfeller, men dette pga av en kronisk nyresykdom, som de alltid tror er noe annet.

Får tydlivis samme smerter som mange gravide får når nyrene er på briste punktet!

Har ikke hatt ul i svangeskapet mitt enda...

Men jeg har fått ul i regi av legevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...