Gå til innhold

Å tenne på "alle andre" enn partneren sin


Gjest Anonym jente akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym jente akkurat nå

Jeg føler meg i en litt vanskelig problemstilling om dagen. Kanskje er dette normalt, kanskje er det helt forkastelig.

Vi har vært sammen i mange år, 8 år faktisk og hatt et forhold som har gått litt opp og ned. dette har preget oss på godt og vondt hele tiden. I starten av vårt forhold hadde vi mye sex (opp til 3 ganger om dagen) og kunne aldri få nok av hverandre. Nå, etter 8 år, er sexlivet temmelig A4 uten store krumspring. Det er kun de gangene vi har drukket litt alkohol at vi tør å slippe oss skikkelig løs og teste litt mer. Disse gangene har vi også god sex, som i "gamle dager".

Men så, jeg har vært i kontakt med et par av mine tidligere elskere og dette har vekket tanker i meg som ikke har vært der på mange år. Med disse elskerene opplevde jeg virkelig store ting, det var spennende, vi testet stadig ut nytt og det var ikke minst veldig godt. En av elskerene mine har fortalt meg at jeg var meget god i senga og at han aldri har opplevd maken. Dette får meg selvsagt til å føle meg bra. Samboeren min sier aldri noe sånt til meg, kanskje jeg ikke er god nok for han? Og tanken på disse elskerene tenner meg veldig, jeg skulle gjerne opplevd det igjen. Men utro, det er jeg ikke!

Jeg forstår jo at man ikke kan få i både pose og sekk, men det skremmer meg litt at det er tanken på andre som tenner meg mer enn min samboer. Planen er jo å dele livet sammen, vil det være like kjedelig i senga hele livet?

Hva vil jeg med dette innlegget? Tja. Er det normalt å ha tanker om andre og tenke tilbake på tidligere forhold/elskere? Er det galt av meg å drømme litt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Våre tenningsmønstre er desverre ikke det samme som slik vi ønsker å leve. Trygghet og det å ha kjent hverandre lenge tar bort noe av spenningen.

Hvis jeg skal tenke på den beste sexen jeg har hatt (sånn rent fysisk, alle følelser bort) så er det alltid sex forbundet med det forbudte. For meg er det akkurat som at den himmelstormende kåtheten og lidenskapen er knyttet til noe mørkt og forbudt.

Jeg har god sex sammen med min kjære også, men det er mer preget av ømhet, og et uttrykk for kjærlighet.

Jeg har forlengt forstått at jeg ikke kan få både en trygg god ektemann og far, og samtidig leve bare i den skumle mørke seksualiteten som tenner meg. Og det er i grunnen en fair byttehandel. Jeg vet hva slags liv jeg vil ha, og jeg ville ikke fått det slik om jeg bare lot meg styre av mitt seksuelle alter ego.

Jeg har hatt min tid med råskap og ville elskere. Den tiden er forbi. Nå har jeg noen deilig minner som jeg tar frem av og til, resten av tiden nyter jeg mannen min på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Alt blir A4 og kjedelig i lengden. Det ville det blitt med de tidligere elskerne dine også.

Men husk at du selv er ansvarlig for spenningen. Hva gjør du for at sexlivet deres skal bli mer spennende? En kan ikke sitte og vente på at den andre skal gjøre alt.

Det vil bli kjedelig så lenge ingen tar noe iniativ. Tar du først litt iniativ vil han kanskje bli revet med og ta litt mer iniativ selv.

Det er vel ikke unormalt å fantasere om andre. De fleste liker litt variasjon. Og ofte føles gressere grønnere ut på andre siden av gjerdet.

Det er ikke galt å drømme/fantasere, så lenge det ikke tar helt av eller fører til utroskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym jente akkurat nå

Våre tenningsmønstre er desverre ikke det samme som slik vi ønsker å leve. Trygghet og det å ha kjent hverandre lenge tar bort noe av spenningen.

Hvis jeg skal tenke på den beste sexen jeg har hatt (sånn rent fysisk, alle følelser bort) så er det alltid sex forbundet med det forbudte. For meg er det akkurat som at den himmelstormende kåtheten og lidenskapen er knyttet til noe mørkt og forbudt.

Jeg har god sex sammen med min kjære også, men det er mer preget av ømhet, og et uttrykk for kjærlighet.

Jeg har forlengt forstått at jeg ikke kan få både en trygg god ektemann og far, og samtidig leve bare i den skumle mørke seksualiteten som tenner meg. Og det er i grunnen en fair byttehandel. Jeg vet hva slags liv jeg vil ha, og jeg ville ikke fått det slik om jeg bare lot meg styre av mitt seksuelle alter ego.

Jeg har hatt min tid med råskap og ville elskere. Den tiden er forbi. Nå har jeg noen deilig minner som jeg tar frem av og til, resten av tiden nyter jeg mannen min på en annen måte.

Du skriver mye fornuftig og det er nok sånn jeg også føler det ja, men jeg klarer ikke la være å tenke på alle de gode minnene. Problemet er kanskje nettopp det å innse at den tiden er forbi og at jeg må rette all fokus over på min egen samboer nå. Noen gang trekker jeg det så langt som å tenke at det hadde vært OK og blitt singel igjen, da kunne jeg igjen ha levd livet og testet ut litt. Men fornuften sier jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Du skriver mye fornuftig og det er nok sånn jeg også føler det ja, men jeg klarer ikke la være å tenke på alle de gode minnene. Problemet er kanskje nettopp det å innse at den tiden er forbi og at jeg må rette all fokus over på min egen samboer nå. Noen gang trekker jeg det så langt som å tenke at det hadde vært OK og blitt singel igjen, da kunne jeg igjen ha levd livet og testet ut litt. Men fornuften sier jo noe helt annet.

Akkurat i dette tilfellet så har fornuften faktisk rett.

Hvis du ønsker et mer spennende sex-liv, så kan det jo hende at samboeren din kunne tenke seg det samme? Tenk om dere sitter på hver deres kant å drømmer om noe mer, noe villere, og så er dere for høflige eller feige til å fortelle om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurojenta

Akkurat i dette tilfellet så har fornuften faktisk rett.

Hvis du ønsker et mer spennende sex-liv, så kan det jo hende at samboeren din kunne tenke seg det samme? Tenk om dere sitter på hver deres kant å drømmer om noe mer, noe villere, og så er dere for høflige eller feige til å fortelle om det?

Du kan nok ha rett i det. Vi har aldri vært noe flinke til å snakke sammen og spesielt ikke om sex. Tidligere var vi mer åpne, men jeg har enn mann som er sjalu og dermed er jeg litt redd for å fortelle og drømme for mye så han hører det. Men du kan nok ha rett i det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre tenningsmønstre er desverre ikke det samme som slik vi ønsker å leve. Trygghet og det å ha kjent hverandre lenge tar bort noe av spenningen.

Hvis jeg skal tenke på den beste sexen jeg har hatt (sånn rent fysisk, alle følelser bort) så er det alltid sex forbundet med det forbudte. For meg er det akkurat som at den himmelstormende kåtheten og lidenskapen er knyttet til noe mørkt og forbudt.

Jeg har god sex sammen med min kjære også, men det er mer preget av ømhet, og et uttrykk for kjærlighet.

Jeg har forlengt forstått at jeg ikke kan få både en trygg god ektemann og far, og samtidig leve bare i den skumle mørke seksualiteten som tenner meg. Og det er i grunnen en fair byttehandel. Jeg vet hva slags liv jeg vil ha, og jeg ville ikke fått det slik om jeg bare lot meg styre av mitt seksuelle alter ego.

Jeg har hatt min tid med råskap og ville elskere. Den tiden er forbi. Nå har jeg noen deilig minner som jeg tar frem av og til, resten av tiden nyter jeg mannen min på en annen måte.

Jeg tenkte jeg skulle skrive at jeg kunne ikke vært mer enig, og at jeg føler det på akkurat samme måten, men så kom jeg til å tenke på... er det ikke galt å kjenne det sånn i en alder av 21?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo ganske normalt ut spør du meg. Selvsagt blir man kåt av gamle minner hvis den sexen var god, det er jo naturlig det. Men de færreste kontakter gamle elskere og gjør noe med dette.

Men du kan da ha like spennende sex med mannen din, men problemet er ofte at hverdagen har kommet og dermed blir spenningen borte.

Det kan virke slik som om at du er spennende og god i senga, men jeg tror ikke at du klarer å overfører dette til mannen din lenger, i alle fall ikke i samme grad som du gjorde med elskerne dine. Dette er ikke så veldig rart, fordi dere har vært sammen i så mange år nå at det meste blir A4.

Men klarer du det så vil du også dra med mannen din i villere sex enn hva dere har i dag, du vil selvsagt bli mye mer spennende for han også og han vil bli mye mer spennende for deg.

Du/dere burde ha gode muligheter for å vekke til live igjen det dere har hatt....tror jeg:-)

Jeg mener at det ikke er så farlig å fantasere om det du har opplevd tidligere, jeg hadde i alle fall ikke hatt noe i mot at min partner hadde gjort det. Jo kåtere hun hadde blitt av det jo bedre sex hadde vi hatt. Det er vannvittig deilig å se partneren sin stormkåt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg tenkte jeg skulle skrive at jeg kunne ikke vært mer enig, og at jeg føler det på akkurat samme måten, men så kom jeg til å tenke på... er det ikke galt å kjenne det sånn i en alder av 21?

Tja, jo - det er jo litt tidlig. mener du trådstarter eller deg selv?

Jeg er jo tross alt ei gammal kjærring på 34 år, med hus og mann og barn ;-)

Men jeg tror ikke det handler om alder, men det handler om når man velger å leve et roligere familieliv. Er ikke du gravid da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jo - det er jo litt tidlig. mener du trådstarter eller deg selv?

Jeg er jo tross alt ei gammal kjærring på 34 år, med hus og mann og barn ;-)

Men jeg tror ikke det handler om alder, men det handler om når man velger å leve et roligere familieliv. Er ikke du gravid da?

Jo, jeg er jo det. Men å ha kommet til det stedet der man koser seg med minnene om de tidligere elskerene i blant, men vet å sette mye mer pris på at man har funnet en god familiefar - plutselig hørtes det så gammelt ut =s

Men i utgangspunketet var bare poenget at jeg var helt enig i det du skrev, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jo, jeg er jo det. Men å ha kommet til det stedet der man koser seg med minnene om de tidligere elskerene i blant, men vet å sette mye mer pris på at man har funnet en god familiefar - plutselig hørtes det så gammelt ut =s

Men i utgangspunketet var bare poenget at jeg var helt enig i det du skrev, altså ;)

Når man får barn (uansett hvor gammel/ung man er) så får man litt andre prioriteringer enn å jakte på spennende sexopplevelser. Hvis ikke hadde nok menneskeheten overlevd.

Vi må jo huske at vi er dyr på mange måter. Vi har sexlyst og kåthet fordi kroppen ønsker å få barn. Når målet er oppnådd, så endres innstinktene litt... Da er det trygghet og omsorg som er høyest oppe på biologiens agenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver mye fornuftig og det er nok sånn jeg også føler det ja, men jeg klarer ikke la være å tenke på alle de gode minnene. Problemet er kanskje nettopp det å innse at den tiden er forbi og at jeg må rette all fokus over på min egen samboer nå. Noen gang trekker jeg det så langt som å tenke at det hadde vært OK og blitt singel igjen, da kunne jeg igjen ha levd livet og testet ut litt. Men fornuften sier jo noe helt annet.

Er ikke dette bare å forveksle spenning og tenning?

Eller kanskje fantasi og virkelighet?

Det er ikke farlig å ha fantasier, men det kan være skummelt å forveksle de med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er nokså vanlig at tenningen på partneren flater ut etter hvert, og at man knytter de opphissende fantasiene til andre.

I vårt forhold har vi etter 7 år ikke merket snev av avtenning, snarere tvertimot. Dette kan ha mange årsaker, men en av dem kan være at vi etter råd fra min kjære valgte å holde litt igjen på kaninpulingen i starten. Han mente nemlig at det var større mulighet for å holde på tenningen og spenningen i mange år hvis vi unngikk å ha sex flere ganger om dagen i starten, selv om vi gikk i en fysisk rus begge to.

Spare litt på konfekten, så å si.

Og jeg tror dette stemmer, selv om antakelig ingen andre er enige i dette. Mange mener sogar det motsatte, at hyppig sex avler lyst. På sett og vis er jeg enig i det også, men det blir jo litt inkonsekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...