Gå til innhold

nhd: valg av hurtigvirkende AP


bibben

Anbefalte innlegg

Hva er det mest hurtigvirkende antipsykotikum av Trilafon, Truxal, Abilify og Nozinan? Jeg har liggende disse fire forskjellige preparatene, og tror jeg trenger å bygge opp et slags "forsvar" ganske raskt nå.

Tar forøvrig Lamictal.

Kan du være så snill å svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Jeg kan iallefall si at det ikke er abilify. Det tar lang tid for å virke. Hadde dette skjedd på slutten av 80 tallet hadde du nok blitt satt på en nozinan trillafon kombinasjon. Nozinan virker raskt dempende, mens trillafon går raskt på psykosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

bibben, å selvmedisinere seg selv. å ha AP "liggende" for å ta i evt krisesituasjoner er ikke bra. med denne typen medisiner bør du ha kontakt med en psykiater som kan følge deg opp og ikke selvmedisinere/og seponere uten mål og mening.

en streng kommentar muligens, men du vet bedre enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibben, å selvmedisinere seg selv. å ha AP "liggende" for å ta i evt krisesituasjoner er ikke bra. med denne typen medisiner bør du ha kontakt med en psykiater som kan følge deg opp og ikke selvmedisinere/og seponere uten mål og mening.

en streng kommentar muligens, men du vet bedre enn dette.

1.Spørsmålet mitt var et forsøk på å komme i kontakt med en psykiater (nhd).

2. Ved å bruke dol søker jeg kontakt med en fagmenneske for å unngå nettopp uforsvarlig selvmedisinering.

3. Det å vite bedre, er nettopp det å oppsøke samt å få et faglig forsvarlig svar på hva som er et fornuftig trekk i en slik situasjon som jeg er i nå.

I tillegg vil jeg gjerne vite hvem spørretjenesten er beregnet på. Jeg registrerer at mange henvender seg til nhd til tross for at de har en fast psykiater. For de som ikke har kontakt med en psykiater er denne spørretjenesten da kanskje vel så viktig.

Alle, absolutt alle som bruker dol kan til syvende og sist kontakte sin fastlege. Sånn sett er dol i sin ytterste konsekvens overflødig.

Det er utopisk å forestille seg at en fastlege er 100% oppdatert på alle felt. Det er her det er godt å kunne vende seg til en spesialist.

Jeg har et godt forhold til min fastlege, men har gjentatte ganger registrert at han ikke er spesialist på psykiatri. Derfor benytter jeg muligheten her på dol i håp om at nhd har anledning til å svare meg.

Sist jeg forsøkte å få en privatpraktiserende psykiater skrev jeg til, jeg tror, i alt 29 psykiatere. Jeg fikk svar fra én, som da ikke hadde kapasitet. De andre hørte jeg ikke noe fra.

Sånn sett er muligheten for å spørre nhd om råd viktig for meg, ja for alle brukere av dette forumet.

Jeg håper fortsatt at nhd svarer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

1.Spørsmålet mitt var et forsøk på å komme i kontakt med en psykiater (nhd).

2. Ved å bruke dol søker jeg kontakt med en fagmenneske for å unngå nettopp uforsvarlig selvmedisinering.

3. Det å vite bedre, er nettopp det å oppsøke samt å få et faglig forsvarlig svar på hva som er et fornuftig trekk i en slik situasjon som jeg er i nå.

I tillegg vil jeg gjerne vite hvem spørretjenesten er beregnet på. Jeg registrerer at mange henvender seg til nhd til tross for at de har en fast psykiater. For de som ikke har kontakt med en psykiater er denne spørretjenesten da kanskje vel så viktig.

Alle, absolutt alle som bruker dol kan til syvende og sist kontakte sin fastlege. Sånn sett er dol i sin ytterste konsekvens overflødig.

Det er utopisk å forestille seg at en fastlege er 100% oppdatert på alle felt. Det er her det er godt å kunne vende seg til en spesialist.

Jeg har et godt forhold til min fastlege, men har gjentatte ganger registrert at han ikke er spesialist på psykiatri. Derfor benytter jeg muligheten her på dol i håp om at nhd har anledning til å svare meg.

Sist jeg forsøkte å få en privatpraktiserende psykiater skrev jeg til, jeg tror, i alt 29 psykiatere. Jeg fikk svar fra én, som da ikke hadde kapasitet. De andre hørte jeg ikke noe fra.

Sånn sett er muligheten for å spørre nhd om råd viktig for meg, ja for alle brukere av dette forumet.

Jeg håper fortsatt at nhd svarer meg.

Jeg tror du misforstår mitt innlegg.

Alle er velkommen til å skrive, da må man også regne med at man får svar man ikke liker.

Du skriver du tar kontakt med Nhd fordi du vil unngå uforsvarlig selvmedisinering, vel det å selvmedisinere seg selv med denne typen medikamenter er intet annet enn uforsvarlig.

Nhd vil sikkert kunne gi deg et svar, men er det et riktig svar mht til akkurat deg –nei det er et generelt svar fordi vedkommende vet ingenting om din situasjon. Å da lene seg til vedkommende og berolige seg selv med at dette da blir ”lovlig” er naivt. Og du vet bedre.

Fastleger kan henvise deg til DPS hvor du kan få oppfølging og korrekt medisinering. Og haster dette nå, at du føler du er på vei mot psykose –da kontakter du din fastlege og evt får vedk. til å henvise deg til samtale med psykiatrisk vakthavende, om ikke vedkommende fastlege selv snakker med vakthavnede og får et godt råd hva som er nyttig å gi på bakgrunn av din tilstand..

Poenget mitt er for all del ikke å nekte deg å skrive, slik jeg tror du oppfattet det.

Poenget er å forsøke å få deg til å forstå at disse typen medikamenter, som du selv vet, er tunge medikamenter man ikke skal drive å medisinere/seponere i det fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...