Gå til innhold

Noen tips til hvordan male trappen inne?


Hope

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg er en reser på oppussing, og stort sett har jeg utallige mer eller mindre gode idèer (til mannens glede og fortvilelse, hehe)

Nå står trappen i årt nykjøpte hus for tur..

Den har de forrige eiere malt slik: Sorte trinn, hvite sprinkler og hvite veggholdere...

Sort trapp er håpløst og lite fint syns jeg....alt støv vises, og den stjeler mye lys.

Hvordan farge skal jeg male den? Helt hvit vil jeg heller ikke ha...

Her er hvordan det ser ut rundt trappen: Skifergulv, malt panel i fargen caffe latte(eller vanilje), antikk stil i hele huset...

Når man kommer opp i andre etasje, er det rett ut på eikeparkett, men fortsatt malte vegger i caffe latte-farge..

Jeg vi gjerne ha veggholdere og sprinklene hvite, men hvilken farge passer til caffe latte som trapptrinnene kan få? Finnes det noen her som har en fin brunaktig farge å anbefale,som ikke blir for hard?

Tar i mot alle tips med stooor takk :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Signert

Jotuns farge "Krem" er en hvitfarge som er veldig pen sammen med kaffe latte. Vet ikke hvilken farge du kunne valgt på trappetrinnene, men jeg ser for meg at en farge i samme fargetone som kaffe latte, men en dypere nyanse kunne vært fint. Er du i tvil, kan du kjøpe en liten boks og male ett trinn og se hva du synes.

et annet alternativ er jo å pusse av all malingen og beise trinnene i en lekker brun nyanse (men hvis mannen din begynner å bli litt sliten av kreativ oppussing, er dette kanskje noe ambisiøst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt meg tiden til å fjerne malingen på trappetrinnene og beise dem i en eik farge. Unngå kritthvit sammen med cafe latte hvis du ikke har innslag av hvit fra før (vinduer og dører for eks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotuns farge "Krem" er en hvitfarge som er veldig pen sammen med kaffe latte. Vet ikke hvilken farge du kunne valgt på trappetrinnene, men jeg ser for meg at en farge i samme fargetone som kaffe latte, men en dypere nyanse kunne vært fint. Er du i tvil, kan du kjøpe en liten boks og male ett trinn og se hva du synes.

et annet alternativ er jo å pusse av all malingen og beise trinnene i en lekker brun nyanse (men hvis mannen din begynner å bli litt sliten av kreativ oppussing, er dette kanskje noe ambisiøst:)

Dette er kanskje noe ambisiøst, ja - selvom jeg har vært inne på tanken om å slipe ned, ja...

Jeg har altså ikke helt hvitt sammen med caffelatte-veggene, men egghvitt, fordi dørene også er egghvite...

Så rekkverk/veggholdere(som jeg kaller dem)/gelender er altså egghvitt, mens trappetrinnene er sorte - nå. Jeg syns det var en gd idè med en mørkere nyanse av caffelatte...Hvorfor har ikke JEG kommet på en så god idè selv? ;)

Takk for tipset, både til deg Signert - og deg Calendula!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss ned trappa og beis trappetrinnene. Og så maler du selve trappa i en lys farge. Gå i malebutikken å få en hvit farge i samme fargetone som caffe latte.

Jeg har tenkt å gjøre d med mi trapp. Vinduene og dørene her er malt i fargen letthet. Den er hvit, men ikke kritthvit. Passer veldig flott til caffe latte, som jeg har ellers i huset. Etter anbefaling fra en interiørarkitekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...