Gå til innhold

Så lei av trøtthet, medisinalternativer?


Gjest Hoggormen

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen

Hei!

Jeg har i lang tid slitt med veldig mye trøtthet med lyst til å sove. Alt jeg har tatt av blodprøver (så å si alle tenkelige) og fysiske undersøkelser viser ikke noe galt. Legene mine mener medisinene er skjyld i mine plager og at jeg bare er nødt til å velge mellom to onder. Jeg er bipolar ll, har PTSD og div. angstproblemer. I tillegg har jeg diabetes1 og epilepsi som er under kontroll. Bruker disse medisinene:

Lamictal 250mg x 2

Rivotril 1+1+2mg (denne dosen må jeg ha for å holde epilepsien i sjakk)

Seroquel 200+450mg

Cymbalta 60 mg (tar den på morgenen).

Vet dette er en real kocktail, men jeg kan ikke da mindre doser ut i fra hvordan jeg responderer rent klinisk og serumspeilene mine.

Problemet mitt er at jeg sliter med veldig trøtthet som hemmer meg i dagliglivet. Enkelte dager skal det ikke noe som helst til, og jeg kan sove nesten et helt døgn. Etter dette kan jeg være ok noen dager før det er på'n igjen. Jeg føler medisinene har effekt på meg og tror ikke trøttheten skyldes depresjon. Dog er jeg stygt redd jeg kommer til å bli deprimert om det skal fortsette på denne måten.

Jeg lurer derfor på om det er alternativer på medisinfronten jeg kan tenke på. Jeg er ganske sikker på at Seroquel er hovedsynderen, for glemmer jeg en dose føler jeg meg langt våknere - problemet er bare at jeg får en del andre plager av glemt dose som veldig tankekjør, stemmer, rett og slett veldig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...